والیبال در سال ۱۸۴۱ توسط ویلیام. ج. مورگان مدیر Y. M.C.A در هولیوک ایالت ماساچوست امریکا ابداع شد. تحت تأثیر محبوبیت فراوان بسکتبال در بین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود ورزشی را به وجود آورد که بازی از روی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
48 صفحه
کد:
1628 mg


فهرست عناوین این مقاله:

والیبال و تاریخچه آن- دگرگونی‌های رشته ورزشی والیبال در گذر سالها- پذیرش والیبال از سوی دیگر کشورها- تاريخچه واليبال در ايران- اولین مسابقه والیبال در ایران- اولین مسابقه بین المللی- والیبال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی- ناحیه مرکزي بدن و تمرینات پایداري ناحیه مرکزي بدن- اجزاي ناحیه مرکزي بدن- عوامل ثبات ناحیه مرکزي بدن توصیف دیگر ثبات ناحیه مرکزي بدن ضعف در ناحیه مرکزي بدن- تعریف تعادل -- تعادل و انواع آن- آزمونهاي تعادل- استراتژيهاي تعادل- مفاهیم ویژه در خصوص تعادل- کاربردهاي کلینیکی تعادل- حس عمقی- پیشینه تحقیق- تحقیقات انجام شده در داخل کشور- تحقيقات انجام شده در خارج از کشور- منابع-


قسمت هایی از این مقاله:

والیبال در سال ۱۸۴۱ توسط ویلیام. ج. مورگان مدیر Y. M.C.A در هولیوک ایالت ماساچوست امریکا ابداع شد.

تحت تأثیر محبوبیت فراوان بسکتبال در بین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود ورزشی را به وجود آورد که بازی از روی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد.

مورگان با استفاده از تویی توپ بسکتبال که به دلیل سبکی وزن، به دست‌ها آسیب نمی‌رساند، بازی را شروع کرد.

با وجود این که به طور آهسته و کند از Y.M.C.A آغاز شد ولی طولی نکشید که در کلیه شهرهای ماساچوست و نیوانگلند عمومیت یافت(71).

در اسپرینگ فیلد، دکتر ت. آهالستیگ با مشاهده بازی، مینتونت را به والیبال تغییر نام داد، زیرا قصد اساسی از بازی کردن، فرستادن و برگشت دادن (رد و بدل کردن توپ) از روی تور است که کلمه والیبال، در معنا، این نیت را مشخص می‌سازد(72).

با اینکه والیبال در آغاز ورزشی سالنی بود و در محل‌های سرپوشیده انجام می‌شد و اساساً برای فعالیت‌های سرگرم‌کننده پیشه‌وران و تجار اختصاص یافته بود ولی کم‌کم به زمین‌های روباز کشیده شد و به عنوان یکی از فعالیت‌های جالب توجه تابستانی درآمد و به شدّت پیگیری می‌شد(71).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.