در امروزه به همت پژوهشگران حيطه روانشناسي ورزش حجم بزرگي از ادبيات تحقيق وجود دارد که نشان مي¬دهد شرکت منظم در فعاليت¬هاي بدني اثرات مفيد روانشناختي بر همه افراد جامعه دارد. بسياري از بيماري¬هاي دستگاه گردش خون و تنفس، سکته قلبي، سکته مغزي، فشار خون و ديابت ناشي از کم¬تحرکي هستند
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
51 صفحه
کد:
1626 mg


فهرست عناوین این مقاله:

سلامت رواني و تعاريف آن- نظريه¬هاي مختلف در مورد سلامت رواني- نظريه زيست شناختي- نظريه روانکاوي- نظريه بوم شناسي- اهميت روانشناسي در ورزش- دلايل اهميت فعاليت¬هاي ورزشي- نقش فعاليت¬هاي ورزشي در پر کردن اوقات فراغت- اثر فعاليت¬هاي ورزشي بر سلامت رواني- ورزش و سلامت جسماني- ورزش و اضطراب- ورزش و کيفيت خواب- ورزش و کارکرد اجتماعي- جلوگيري از آسيب¬ها و انحرافات اجتماعي- ورزش و افسردگي- مروري بر مطالعات انجام شده- داخل کشور- خارج از کشور- منابع انگلیسی ی -


قسمت هایی از این مقاله:

در امروزه به همت پژوهشگران حيطه روانشناسي ورزش حجم بزرگي از ادبيات تحقيق وجود دارد که نشان مي¬دهد شرکت منظم در فعاليت¬هاي بدني اثرات مفيد روانشناختي بر همه افراد جامعه دارد.

 

بسياري از بيماري¬هاي دستگاه گردش خون و تنفس، سکته قلبي، سکته مغزي، فشار خون و ديابت ناشي از کم¬تحرکي هستند.

نيمان و همکاران (1990) در بررسي عملکرد دوندگاني که در دو ماراتن لس آنجلس شرکت کرده بودند دريافتند که به گفته دوندگان، همگي از زماني که به ورزش روي آورده¬اند، احساس خوبي داشته، بهتر مي¬خوابيدند و با فشار رواني موجود بهتر مقابله مي¬کردند (Shepherd, R. J. K. 1979).

در پژوهشي که توسط برگين (1991) تحت عنوان (بررسي رابطه بين دو سبک زندگي و سلامت جسماني و رواني دانش آموزان ) انجام گرفت نشان داده شد که بين ارزش¬ها، مذهب و سلامت جسمي و رواني رابطه وجود دارد (راهنما، اکبر، 1383).

شواهدي وجود دارد که نشان مي¬دهد فعاليت¬هاي جسماني در درمان افسردگي بسيار اثر¬بخش مي¬باشد.

اعتماد به نفس، اضطراب، تلقي فرد نسبت به خود، اخلاق و خوي فرد و نحوه رفتار او با ديگران با شرکت در فعاليت¬هاي هوازي مستمر بهبود مي¬يابد.

براساس يافته¬هاي براندون نيز تمرينات هوازي نقش مهمي در کاهش استرس دارد (فرح‌بخش، سعيد. غلامرضايي، سيمين. نيك‌پي، ايرج. (1386.

(ادراک افراد "به خصوص بزرگسالان" با شرکت در فعاليت¬هاي ورزشي تغيير مثبت خواهد داشت (Kenneth, R. Fox 1999).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.