برای تأمين انتشار سريع اطلاعات ممکن است به صورت مهمی بر فعاليت ها و قيمت های اوراق بهادار پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار اثر بگذارد به نياز عمومی گزارشگری به موقع به وسيله سه منبع تنظيم کننده قانونی در ايران تحميل شده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
41 صفحه
کد:
1613 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مفهوم به موقع بودن اطلاعات(سود)- بموقع بودن واهميت آن- ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی- چارچوب تنظيمی برای گزارشگری به موقع در ايران- مفاهيم سود برای گزارشگری- عوامل مؤثر بر رفتار گزارشگری به موقع- اندازه شرکت- شاخص های اندازه گيری شرکت- ميزان دارائيهای شرکت- ميزان فروش شرکت- ارزش بازار شرکت- تعداد پرسنل شرکت- سودآوری(سود)- نسبت های سودآوری- عمرشرکت- پيشينه تحقيق- پیشینه داخلی- پیشینه خارجی- منابع فارسی- فهرست منابع انگليسی.


قسمت هایی از این مقاله:

برای تأمين انتشار سريع اطلاعات ممکن است به صورت مهمی بر فعاليت ها و قيمت های اوراق بهادار پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار اثر بگذارد به نياز عمومی گزارشگری به موقع به وسيله سه منبع تنظيم کننده قانونی در ايران تحميل شده است.

الف) قانون ماليات های مستقيم ب) قانون تجارت واصلاحيه ی آن ج) مقررات بورس اوراق بهادار طبق ماده 110 قانون ماليات های مستقيم اشخاص حقوقی مکلفند اظهار نامه و ترازنامه حساب سودزيان متکی به دفاتر قانونی خود را حداکثر تا چهار ماه پس از سال مالياتی همراه با فهرست مالياتی شرکاء و سهامداران و حسب مورد سهم الشرکه و تعداد سهام و نشانی هر يک از آنها را به حوزه ای که اقامتگاه شخص حقوقی در آن واقع است تسليم و ماليات متعلق را پرداخت نمايند.

پس از تسليم اولين فهرست مزبور تسليم فهرست تغييرات در سنوات بعد کافی خواهد بود.

حکم اين ماده در مورد کارخانه داران و اشخاص حقوقی در دوران معافيت نيز جاری است.

در صورتی که اظهار نامه و ترازنامه و حساب سود و زيان تسليم شده در موعد مقرر طبق اساسنامه از حيث تعداد امضاءهای مجاز و مهر نقص داشته باشد مميز مالياتی بايد کتباً به مؤدی اعلام نمايد که ظرف مدت بيست روز نسبت به رفع نقص اقدام کند. عدم اقدام مؤدی در مهلت مقرر موجب تشخيص علی الرأس ماليات خواهد شد .

طبق ماده89 قانون تجارت مجمع عمومی بايد سالی يکبار در موقعی که در اساسنامه پيش بينی شده است برای رسيدگی به ترازنامه و حساب سود و زيان سال مالی قبل و صورت دارايی و مطالبات و ديون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد ساليانه شرکت و رسيدگی به گزارش مديران و بازرس و ساير امور مربوط به حساب های سال مالی تشکيل می شود .


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.