تحقیق در مورد ترکیبات بدن به طور کلی از روش¬های مختلف اندازه گیری بدست آمده و برای تخمین و اندازه گیری وزن بدن مناسب می باشد. از اوایل سال های 1980پیشرفت قابل توجهی در زمینه پیشرفت و بهبودی روشهای به کار رفته برای تخمین ترکیبات بدن انجام شده و بنابراین نهایتاً تمامی عناصر بدن را می توان امروزه به خوبی اندازه گیری کرد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
35 صفحه
کد:
1593 mg


فهرست عناوین این مقاله:

الگوهای ترکیب بدنی- روش¬های تخمین ترکیبات بدن- پیشینه ی پژوهشی- پژوهش های انجام شده در داخل کشور- پژوهش¬های انجام شده در خارج کشور- منابع فارسی- References


قسمت هایی از این مقاله:

تحقیق در مورد ترکیبات بدن به طور کلی از روش¬های مختلف اندازه گیری بدست آمده و برای تخمین و اندازه گیری وزن بدن مناسب می باشد.

از اوایل سال های 1980پیشرفت قابل توجهی در زمینه پیشرفت و بهبودی روشهای به کار رفته برای تخمین ترکیبات بدن انجام شده و بنابراین نهایتاً تمامی عناصر بدن را می توان امروزه به خوبی اندازه گیری کرد.

این پیشرفت باعث به وجود آمدن تغییراتی در مدلهای اندازه گیری توده بدن شده و می تواند چهارچوبی برای مطالعه ترکیبات بدن فراهم کند.

ترکیب بدن در سطوح مختلفی حاصل می شود، یک روش 5 سطحی می¬تواند راهنمای خوبی در زمینه ی اتمی ، مولکولی ، بافتی و کل بدن باشد.

در نظر گرفتن عناصر شیمیایی در بدن نیز مهم است. 106 عنصر در طبیعت وجود دارند. حدود 50 نوع از آنها در بدن ما یافت می¬شود.

با پیشرفت های بیشتر در زمینه علوم زیستی و شیمی همه ی این 50 نوع را می توان از نظر میزان اکسیژن،کربن، هیدروژن و نیتروژن بررسی نمود که در واقع این عناصر 95% توده بدن را می سازند.

اضافه کردن 7 عنصر دیگر: سدیم، پتاسیم، فسفات، کلرید، کلسیم، منیزیم و سولفور توجیح کننده ی 5/99% بافتی عناصر تشکیل دهنده ی بدن می باشند(14).

سطوح مولکولی ترکیبات بدن، به طور کلی بر 4 یا 5 عنصر آب، لیپید(چربی)، پروتئین، مواد معدنی و کربوهیدرات. تأکید می کند.

معادله¬ی توده¬ی بدن به این صورت است: توده ی بدن= آب+ پروتئین+ مواد معدنی+ چربی کربوهیدرات در مقادیر کمی از گلیکوژن قرار می گیرد، قسمت عمده ای از آن در کبد و عضلات اسکلتی ذخیره می شود و معمولا در تخمین ترکیب بدنی مورد توجه قرار نمی گیرد.

فرمول بکار رفته عبارتست از: توده ی بدن = آب + پروتئین + مواد معدنی + چربی بیشتر مواد معدنی در استخوان¬ها وجود دارند، در حالی که مقدار کمی هم در بافت¬ها دیده می¬شود.

به طور کلی توزیع نسبی هر یک از این 4 عنصر تشکیل دهنده ی توده بدن از تحلیل های شیمیایی عناصر بدن مشتق می شود؛ اگرچه هر یک از آنها می تواند به طور جداگانه انداره گیری شود. در سطح سلولی، توده های بدن به عنوان توده هایی متشکل از سلولها و مواد خارج سلولی در نظر گرفته می شوند.

توده های سلولی بدن (BCM) با جریان مایعات درون سلولی و جامدات درون سلولی تعریف می شود و از نظر متابولیکی عامل فعال در بدن می باشد.

روشهای موجود به ما اجازه ی اندازه¬گیری از مواد جامد سلول¬ها را نمی¬دهد، مایعات خارج سلولی (ECF) و جامدات برون سلولی((ECS متشکل از مواد خارجی سلول¬ها هستند.

مایعات خارجی اولیه در واقع مواد معدنی استخوان¬ها و دیگر عناصر بافت¬های مربوطه هستند.

آدیپوسیتزها ، سلولهای چربی هستند؛ آنها چربی را ذخیره می¬کنند و شامل توده¬های چربی(FM) می¬شوند.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.