بهره‌وری مبتنی بر این عقیده است که انسان می¬تواند کارها و وظایفش را هر روز بهتر از روز پیش به انجام برساند. علاوه بر آن بهره‌وری مستلزم آن است که بطور پیوسته تلاش¬هایی برای یادگیری نظریه¬ها و روش¬های جدید انجام گیرد، موضوع اصلی بهره‌وری، کیفیت و بهبود آن است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
31 صفحه
کد:
1587 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تعاریف و مفاهیم بهره‌وری- تاریخچه بهره‌وری- اهمیت بهره‌وری- منافع و فواید بهره‌وری برای سیستم¬های دولتی و شرکت¬ها- عوامل مؤثر بر افزايش و کاهش بهره¬وري نيروي انساني- راه¬های ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی- راه¬کارهای بهبود بهره‌وری- پیشینه¬های تحقیق- پژوهش¬های انجام شده در خارج کشور- پژوهش¬های انجام شده در داخل کشور- منابع فارسی- منابع لاتین-


قسمت هایی از این مقاله:

بهره‌وری مبتنی بر این عقیده است که انسان می¬تواند کارها و وظایفش را هر روز بهتر از روز پیش به انجام برساند.

علاوه بر آن بهره‌وری مستلزم آن است که بطور پیوسته تلاش¬هایی برای یادگیری نظریه¬ها و روش¬های جدید انجام گیرد، موضوع اصلی بهره‌وری، کیفیت و بهبود آن است، بنابراین در امر بهره‌وری هیچ تصمیمی نباید کیفیت ستانده را نادیده گیرد زیرا کیفیت تولید و ارائه خدمات کارکنان را از دوباره¬کاری بی¬نیاز کرده و ضمن جلوگیری از تنش در محیط کار، سازمان را در افزایش عملکرد یاری می¬دهد( حکیمی¬پور، 1373).

بهره‌وری تلفیقی است از کارایی و اثر بخشی که به موارد کمی و کیفی به صورت توأمان تأکید دارد و به بیانی، عبارت است از نسبت تولید به ثمر رسیده به نهاده به کار رفته در آن و با این تعریف نمایش داده می¬شود.

باید در هر سازمان، کارایی و اثربخشی را با هم دید، چون ممکن است سازمان کارایی داشته باشد، لیکن خدمات/ محصول ارائه شده، مطلوبیت لازم را نداشته باشد، یا میزان دستیابی به اهداف در حد پایین باشد.

در این صورت می¬گویند سازمان اثربخش نیست و چه بسا ممکن است سازمان به هدف¬ها برسد اما با هزینه بسیار زیاد، باز می¬گویند سازمان کارا نیست.

کارایی به معنای کمترین زمان یا انرژی مصرفی برای بیشترین کاری که انجام شده است.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.