واژه پولشویی برای توصیف فرآیندی به کار می‌رود که در آن عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه و غیرقانونی در مجاری قانونی قرار می‌گیرد و طی روندی، تطهیر و پاک می‌شود. به عبارت دیگر، پولشویی، فرآیندی است که در آن شکل، مبدأ، مشخصات، افراد ذی‌نفع و منشأ وجوه کثیف تغییر می‌کند و به گونه‌ای تصور می‌شود که این وجوه و عواید از منابع قانونی سرچشمه گرفته است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
73 صفحه
کد:
1586 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مفاهیم کلی جرم پولشویی- تاریخچه پول‌شویی- فرآیند پولشویی- جایگذاری- لایه‌چینی- یکپارچه‌سازی- روش¬های پولشویی- پولشویی در بخش مالی - پولشویی در بخش واقعی اقتصاد- سایر راه¬های پولشویی- پولشویی در بخش املاک و مستغلات- سوء استفاده احتمالی از بخش املاک و مستغلات- شاخص¬ها- آثار پولشویی- آثار اقتصادی پولشویی- تأثیرات پولشویی بر بخش واقعی اقتصاد- تأثیرات پولشویی بر بخش عمومی اقتصاد- تأثیرات پولشویی بر بخش پولی اقتصاد- تأثیرات پولشویی بر بخش مالی اقتصاد- آثار اجتماعی پولشویی- آثار سیاسی پولشویی- تأثیر پولشویی بر مصرف- مبارزه بین¬المللی علیه پولشویی- مبارزه با پولشویی در اسناد بین¬المللی- اساسنامه کمیته باسل (بال)- منشور 1990 اتحادیه اروپا- دستورالعمل اتحادیه اروپا- گروه کاری اقدام مالی جهت مبارزه با پولشویی (FATF)- پولشویی در ایران- قوانین مبارزه با پولشویی در ایران- مطالعات صورت گرفته در زمینه برآورد حجم پولشویی در اقتصاد- خارج کشور - داخل کشور- مطالعات صورت گرفته در زمینه اثرات پدیده پولشویی بر متغیرهای کلان اقتصادی- خارج کشور- داخل کشور- منابع و مأخذ- منابع فارسی - منابع لاتین-


قسمت هایی از این مقاله:

واژه پولشویی برای توصیف فرآیندی به کار می‌رود که در آن عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه و غیرقانونی در مجاری قانونی قرار می‌گیرد و طی روندی، تطهیر و پاک می‌شود.

به عبارت دیگر، پولشویی، فرآیندی است که در آن شکل، مبدأ، مشخصات، افراد ذی‌نفع و منشأ وجوه کثیف تغییر می‌کند و به گونه‌ای تصور می‌شود که این وجوه و عواید از منابع قانونی سرچشمه گرفته است.

پولشویی عبارت است از تلاش برای تغییر شکل عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه با هدف پنهان¬سازی اصل وجوه نقد یا مقدار، منشأ و مالکیت آن به منظور گریز از شناسایی و پیگرد فعالیت‌های مجرمانه یا شواهد فعالیت‌های غیرقانونی.

به بیان ساده‌تر، پولشویی سبب می‌شود وجوه به دست آمده از منابع غیرقانونی، در مصارف قانونی به کار گرفته شود (رهبر و میرزاوند، 1387).

به منظور تخمین حجم پولشویی و بیان اثرات این پدیده، عاقلانه به نظر می¬رسد که در ابتدا به بیان تعریف دقیقی از موضوع پرداخته شود.

استعاره پول کثیف و درآمد غیرقانونی، به منظور تبدیل شدن به پول سفید و پاک، هنوز هم به اندازه کافی در تعاریف پولشویی مورد استفاده قرار می¬گیرد.

اما تعریف واژه پولشویی مبهم¬تر از آن است که انتظار می¬رود.

به نظر می¬رسد که کارشناسان، اقتصاددانان، سیاستمداران و سازمان¬های بین¬المللی تعاریف و دیدگاه¬های متفاوتی از پولشویی دارند.

به منظور ارائه یک تعریف جامع از واژه پولشویی، تعاریف مختلف ارائه شده از آن در این بخش مطرح می¬شود.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.