ورزش به معناي ورزيدن و مهارت يافتن و معادل واژه Sport در زبان رايج انگليسي برگرفته از واژه disport انگليسي مي‌باشد كه خود از كلمه desport فرانسه قديم و مركب از پيشوند نفي des و فعل port به معناي حمل كردن، بردوش كشيدن، زيربار بودن است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
73 صفحه
کد:
1548 mg


فهرست عناوین این مقاله:

اهداف تربيت بدني وورزش- سلسله مراتب ورزش- مشکلات ناشی از عدم فعالیت جسمانی- توسعه- توسعه و گسترش ورزش- رويكردهاي توسعه ورزش- چالش مشارکت دولت ها در توسعه ورزش- چالش توسعه از پایین به بالا در مقابل توسعه از بالا به پایین- نیاز برای برنامه ریزی توسعه و پیشرفت در ورزش خاص- مدل اندیشه های هرمی - مدل Balyi در رابطه با توسعه بلند مدت قهرمانان (ورزشکاران) - (LTA D)- از یادگیری تا آموزش- از آموزش دادن تا آموزش دیدن- از آموزش تا رقابت- از آموزش تا برنده شدن- از بازنشستگی تا حفظ آن- مدل توسعه ای C ôté’s از مشارکت ورزشی (D M S P) - مدل Bailey و Morleyدر رابطه با توسعه افراد با استعداد - ورزش پایه- مهارت های پایه و اهمیت آن در ورزش قهرمانی - حرکات ابتدایی و پایه- مهارت های پایه و بنیادین- پیشینه تحقیق- پیشینه داخلی - پیشینه خارجی منابع-


قسمت هایی از این مقاله:

ورزش به معناي ورزيدن و مهارت يافتن و معادل واژه Sport در زبان رايج انگليسي برگرفته از واژه disport انگليسي مي‌باشد كه خود از كلمه desport فرانسه قديم و مركب از پيشوند نفي des و فعل port به معناي حمل كردن، بردوش كشيدن، زيربار بودن است.

بنابراين در آغاز disport به معناي رها شدن و رستني از فشارهاي معمول زندگي بوده است(سازمان تربیت بدنی ایران،1381).

ورزش عبارت است از انجام دادن حركات بدني و تكرار آن‌ها به گونه‌اي كه موجب افزايش توان و ورزيدگي بيشتر مي‌شود(کاشف،1375).

کمسیون ورزش های استرالیا ورزش را فعالیت انسانی که نیازمند به اعمال توانایی یا مهارت جسمانی برای دستیابی به نتیجه و برحسب ماهیت خود رقابتی است، تعریف می نماید.

در گذشته این طرز تفکر که ورزش به عنوان یک پدیده ی فرهنگی در مجموعه ی فرهنگ زندگی قرار گرفته و همچنین، چه رقابتی و چه غیر رقابتی، به عنوان یک پدیده اجتماعی تعریف می شود که فعالیت های بدنی را در بر می گیرد(کمیسیون ورزش استرالیا،2004).

همچنین در برنامة دوم توسعه كشورمان نیز ورزش و تربيت بدني اين چنين تعريف شده است: تربيت بدني و ورزشي بخشي از آموزش و پرورش است كه از فعاليت‌هاي جسماني به عنوان وسيله آموزشي استفاده مي‌كند.

تربيت بدني و ورزش، پيكار در زندگي است براي گريز از كسالت، رخوت و سستي و متعادل نگاه داشتن اعضاء و جوارح بدن.

تربيت بدني و ورزش، مجموعه‌اي از حركات و فعاليت‌هاي پرورش دهندة جسم و تقويت كننده روح و روان است(سازمان تربیت بدنی ایران،آذر،1381).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.