تصوير ذهني از بدن، تصور و برداشتي است كه ذهن و فكر فرد نسبت به بدن خود دارد(39). محققان تصویر بدنی را یک مؤلفه دوبعدی تعریف می‌کنند. بعد ادراکی که به تخمین اندازه بدن، وزن، شكل، چهره و حركت ما مربوط مي‌شود و دیگری بعد نگرشی است که به احساس و نگرش فرد درباره بدن و اين که چگونه اين احساس‌ها، رفتار ما را هدايت مي‌كنند، مربوط است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
25 صفحه
کد:
1537 mg


فهرست عناوین این مقاله:

ارتباط افزایش وزن و تصویر بدنی- نارضایتی از شکل بدن- تمایل به لاغری- افزایش وزن و نارضایتی از تصویر بدن- نارضایتی از تصویر بدن و افسردگی- تصویر بدن و ارتباط آن با فعالیت بدنی- پیشینه‌ی تحقیق- تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور- منابع -


قسمت هایی از این مقاله:

تصوير ذهني از بدن، تصور و برداشتي است كه ذهن و فكر فرد نسبت به بدن خود دارد(39).

محققان تصویر بدنی را یک مؤلفه دوبعدی تعریف می‌کنند.

بعد ادراکی که به تخمین اندازه بدن، وزن، شكل، چهره و حركت ما مربوط مي‌شود و دیگری بعد نگرشی است که به احساس و نگرش فرد درباره بدن و اين که چگونه اين احساس‌ها، رفتار ما را هدايت مي‌كنند، مربوط است.

انحراف در تصویر بدن زمانی است که بین اندازه واقعی بدن و اندازه ادراک شده تفاوت وجود داشته باشد(28).

تصوير ذهني از جسم خود، مفهوم پيچيده‌اي است كه دربردارنده عوامل بيولوژيكي روانشناسي دروني و عوامل اجتماعي خارجي است و رضايت از تصوير ذهني، مستلزم رضايت از تناسب اندام، زيبايي ظاهري سلامت بدني، پاكيزگي و زيبايي پوست و مو و توانايي مهاركردن وزن مي باشد(25).

لازم به توضیح است که تصویر بدن یک سازه روانشناسی است که حاشیه‌ای از مفهوم خودپنداره است و خودپنداره یک چشم‌انداز باطنی نسبت به خود است که دائما از ارزیابی‌های اجتماعی تأثیر می‌پذیرد و به راحتی توسط فعل و انفعالات محیط اطراف تغییر می‌کند.

تکامل خودپنداره و تصویر بدن به عوامل اثرگذاری همچون تصادف، بیماری یا عوامل رفتاری همچون: اعتماد به نفس و اجتماع‌پذیری بستگی دارد(33 و 56).


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.