پس از تصمیم¬گیری نسبت به این موضوع که در هنگام تهیه¬ی صورت سود (زیان)، چه اقلامی در نظر گرفته شود، نوبت به چگونگی ارائه¬ی آنها در صورت¬های مالی می¬رسد. چگونگی ارائه اطلاعات در صورت¬های مالی اشاره به دو خصوصیت کیفی "قابل فهم بودن" و "قابلیت مقایسه" دارد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
71 صفحه
کد:
1522 mg


فهرست عناوین این مقاله:

سیر تحول نحوه¬ی ارائه¬ی صورت¬های مالی- اهداف اساسی روش نوین ارائه¬ی صورت¬های مالی- اصول ارائه¬ی صورت¬های مالی (منطبق با IAS1)- یکپارچگی- تفکیک- شکل و طبقه¬بندی- تعریف بخش¬ها و گروه¬ها- گروه عملیاتی- گروه سرمایه¬گذاری- گروه تأمین مالی غیر مالکان (گروه بدهی)- گروه تأمین مالی مالکان (گروه حقوق صاحبان سهام)- صورت سود (زیان) جامع- صورت جریان وجه¬نقد- تحقیق¬های قبلی در مورد رابطه ریسک با سود جامع- رابطه¬ی معیارهای نوسانات سود و معیار ریسک بازار- قیمت¬گذاری معیارهای نوسانات سود- تحقیق¬های قبلی درمورد قدرت پیش¬بینی¬کنندگی سود جامع- سایر تحقیقات در مورد سود جامع- فهرست منابع


قسمت هایی از این مقاله:

پس از تصمیم¬گیری نسبت به این موضوع که در هنگام تهیه¬ی صورت سود (زیان)، چه اقلامی در نظر گرفته شود، نوبت به چگونگی ارائه¬ی آنها در صورت¬های مالی می¬رسد. چگونگی ارائه اطلاعات در صورت¬های مالی اشاره به دو خصوصیت کیفی "قابل فهم بودن" و "قابلیت مقایسه" دارد.

به¬طورکلی، خصوصیات کیفی به خصوصیاتی اطلاق می¬شود که موجب می¬گردد اطلاعات ارائه شـده در صـورت¬های مـالی برای اسـتفاده¬کنندگان در راستـای وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف¬پذیری مالی واحد تجاری مفید واقع شود.

در سپتامبر 2010، FASB، بیانیه¬ی مفاهیم شماره 8 (SFAC8) را با عنوان "چارچوب نظری برای گزارشگری مالی" جایگزین بیانیه¬ی مفاهیم شـماره 1 و 2 نمود و در فصل سوم این بیانیه، خصوصیات کیفی اطلاعات مالی سودمند را مطرح کرد.

شکل2.1 به طور خلاصه به معرفی این خصوصیات کیفی می¬پردازد. همان¬طور که در شکل 2.1 نیز قابل مشاهده است، هر دو خصوصیت کیفی "قابل فهم بودن" و "قابلیت مقایسه" تحت عنوان خصوصیات کیفی بهبـودبخـش (فزاینـده) در یک گروه خاص قرار می¬گیرند.

خصوصیت "قابل فهم بودن" به این موضوع اشاره دارد که اطلاعات ارائه شده در صورت¬های مالی باید به گونه¬ای ارائه گردد تا برای استفاده¬کنندگان از جامعیت برخوردار باشد.

افرادی که آگاهی معقولی در زمینه فعالیت¬های تجاری، اقتصادی و نحوه حسابداری آن دارند و مایل به مطالعه اطلاعات با تلاش معقولی هستند.

با این وجود، نیاز به قابل فهم بودن اجازه نمی¬دهد تا اطلاعات مربوط، به بهانه مشکل بودن درک آن توسط برخی از استفاده¬کنندگان صورت¬های مالی حذف شود (SFAC2، بند 40). علاوه¬براین، یک عامل مهم در قابل فهم بودن اطلاعات مالی نحوه¬ی ارائه آنها است.

برای اینکه ارائه اطلاعاتی مالی قابل فهم باشد لازم است که اقلام به نحوی مناسب در یکدیگر ادغام و طبقه¬بندی شوند (مفاهیم نظری ایران). بنابراین، توجه به تجمیع و تفرید اطلاعات، دسته¬بندی اطلاعات در گروه¬ها و زیرگروه¬های مناسب، مشخص کردن جمع¬های اصلـی و فرعـی و مـواردی از ایـن قبیـل که به افزایش فهـم استفاده¬کننـدگان از صورت¬های مالـی و تصمیم¬گیـری¬های مالی و اقتصادی آنها کمک می¬کند، حائز اهمیت است.

خصـوصیت " قابلیـت مقایسـه" اغلـب بـه عنـوان حسـابداری یکسـان برای رویدادهای مشـابه تعریـف شده است، اما این تعریـف ساده¬تـر از آن اسـت که عملیاتـی شـود.

این تعریـف مرتبـط با استفاده¬کنندگان از صورت¬های مالی می¬باشد و اشاره به میزان قابلیت اتکایی دارد که باید هنگام ارزیابی وضعیت مالی یا نتایج عملیات یک شرکت با خودش طی چند دوره و یا مقایسه یک شرکت با شرکت¬های دیگر حاصل آید


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.