مطالعات در زمینه کیفیت زندگی کاری از سال 1950 آغاز گردید. از جمله کسانی که به عنوان پیشرو در تحقیقات کیفیت زندگی کاری شناخته می شود اریک تریست و همکارانش از موسسه تاویستوک در لندن می باشند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
33 صفحه
کد:
1516 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تاریخچه کیفیت زندگی کاری - سطوح کیفیت زندگی کاری - مفاهيم كيفيت زندگي كاري- محيط كاري و فضاي سازماني- مهمترين عوامل موثر براي ارتقا كيفيت زندگي كاري - تعاریف نظری ابعاد کیفیت زندگی کاری- پیشینه پژوهشی تحقیق- تحقیقات داخلی- تحقیقات خارجی- منابع فارسی- منابع انگلیسی-


قسمت هایی از این مقاله:

مطالعات در زمینه کیفیت زندگی کاری از سال 1950 آغاز گردید. از جمله کسانی که به عنوان پیشرو در تحقیقات کیفیت زندگی کاری شناخته می شود اریک تریست و همکارانش از موسسه تاویستوک در لندن می باشند.

پژوهش های آنها هم بعد فنی و هم بعد انسانی سازمان ها و چگونگی روابط بین آنها را بررسی می کرد که باعث بوجود آمدن سیستم های تکنیکی– اجتماعی مربوط به طراحی شغل گردید؛ که امروزه در ایالات متحده آمریکا بیشترین اقدامات مربوط به کیفیت زندگی کاری را تحت پوشش قرار می دهد.

کیفیت زندگی کاری طی دهه شصت به ایالات متحده آمریکا رسید و در طی این دهه پیشرفت هایی در این زمینه از جمله «اهمیت دادن به روش های بهینه سازی کار با هدف به حداقل رساندن اثرات منفی بر کارکنان» بودجود آمده است.

كيفيت زندگي كاري ابتدا در اروپا و طي دهه پنجاه ابداع و براساس تحقيقات اريگ تريست و همكارانش در دانشكده تاويستاك در زمينه روابط انساني در لندن شكل گرفت .

تحقيقات ياد شده بعد فني - انساني سازمانها را بررسي و چگونگي روابط بين آنها را ارزيابي كردند كه باعث بوجودآمدن سيستمهاي تكنيكي، اجتماعي مربوط به طراحي شغل شود كه امروزه در ايالات متحده آمريكا بيشترين اقدامات مربوط به QwL را تحت پوشش قرار مي دهد.

متخصصان اوليهQWL در بريتانيا ايرلند نروژ و سوئد طراحي هاي شغلي را براي هماهنگي هرچه بهتر و منسجم تر كردن كاركنان تكنولوژي ايجاد كردند (مجله فرهنگ وپژوهش ويژه هنر شماره 180).

هدف عمده در اين گونه فعاليت ها توسعه ايجاد انگيزش كاركنان از طريق ارائه مشاغل چالش برانگيز بود يعني مشاغلي كه در سطح بالاتري از منزلت تنوع شغلي و بازخورد اطلاعاتي را در مورد نتايج ارائه مي دهد و به تدريج QWL فراتر از مشاغل فردي رفته وگار گروهي را در برگرفته است از جمله سيستمهاي پاداش دهي جريان كار سبكهاي مديريتي و محيط فيزيكي كار اخيرا شيوه هاي بهره وري در كيفيت زندگي كاري بقدري اهميت و محبوبيت يافته است كه آن رامي توان نهضت ايدئولوژيك ناميد.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.