این مقاله شامل مباحث زیر می باشد: سازو کارهاي برون سازماني - سازو کارهاي درون سازماني- هيات مديره- ترکيب هيات مديره- عوامل موثر بر ترکيب هيات مديره و جنبه هاي مختلف آن- عوامل شرکتي- عوامل فرهنگي- عوامل بازاري- عوامل حاکميتي- عوامل قانوني و ...
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
35 صفحه
کد:
1505 mg


فهرست عناوین این مقاله:

سازو کارهاي برون سازماني - سازو کارهاي درون سازماني- هيات مديره- ترکيب هيات مديره- عوامل موثر بر ترکيب هيات مديره و جنبه هاي مختلف آن- عوامل شرکتي- عوامل فرهنگي- عوامل بازاري- عوامل حاکميتي- عوامل قانوني- اثر ترکيب هيات مديره و جنبه هاي آن بر اثربخشي هيات مديره در ايفاي نقشها- اثر جنبه هاي ترکيب بر ميزان اثربخشي هيات¬مديره در ايفاي نقش استراتژيک- اثر جنبه هاي ترکيب بر ميزان اثربخشي هيات¬مديره در ايفاي نقش نظارتي- اثر جنبه هاي ترکيب بر ميزان اثربخشي هيات¬مديره در ايفاي نقش خدماتي- اثر جنبه هاي ترکيب بر ميزان اثربخشي هيات¬مديره در ايفاي نقش تامين منابع- اثر ترکيب هيات مديره و جنبه هاي آن بر عملکرد شرکت- اثر اندازه هيات مديره بر عملکرد شرکت- اثر استقلال اعضاي هيات مديره بر عملکرد شرکت- اثر چندعضويتي بودن اعضاي هيات مديره بر عملکرد شرکت- اثر ترکيب جنسيتي اعضاي هيات مديره بر عملکرد شرکت- پيشينه تحقيق.- پيشينه پژوهشهاي خارجي- پيشينه پژوهشهاي داخلي- منابع و ماخذ- منابع فارسي- منابع لاتين.


قسمت هایی از این مقاله:

پژوهش هاي انجام شده حاکي از آن است که، دستيابي به اهداف راهبري شرکتي با سازوکارهاي برون و درون سازماني زير تحقق مي يابد. به عبارت ديگر سازو کارهاي راهبري شرکتي بر دو نوع است(حساس يگانه،1387): 

سازو کارهاي برون سازماني سازو کارهاي درون سازماني هيات مديره از جمله سازوکارهاي داخلي راهبري شرکتي است که تاثير زيادي بر عملکرد شرکت و رعايت حقوق ذينفعان بنگاه اقتصادي دارد. نقش هيات مديره شرکت ها در نظارت بر نحوه اداره شرکت در جهت دستيابي به اهداف تعيين شده و هدايت مديريت اجرايي بسيار تعيين کننده است، تاجايي که در مواردي، راهبري شرکتي مناسب به واسطه ترکيب و عملکرد هيات مديره سنجيده مي شود. هيات مديره علاوه بر هدايت استراتژيک شرکت، مسئوليت مهمي در نظارت بر عملکرد مديريتي و دستيابي به بازده مناسب براي سهام داران، رعايت قوانين و مقررات و در عين حال جلوگيري از بروز تضاد منافع و ايجاد توازن بين انتظارات از شرکت بر عهده دارد.

اصل ششم راهبري شرکتي سازمان همکاري اقتصادي و توسعه(2004)، هيات مديره را ملزم به ايفاي وظيفه امانت داري مي داند که شامل دو عنصر اصلي وظيفه مراقبت و وفاداري است. وظيفه مراقبت حرفه اي ايجاب مي کند اعضاي هيات مديره بر اساس اطلاعات کامل، با حسن نيت ومراقبت و پشتکار کافي به ايفاي تعهداتشان بپردازند. وظيفه وفاداري نيز اهميت ويژه اي به سبب تاکيد بر اجراي موثر ديگر اصول راهبري شرکتي اين سازمان در مورد رفتار يکسان با سهام داران، نظارت بر معاملات با اشخاص وابسته و تدوين سياست تعيين دستمزد مديران اجرايي اصلي و اعضاي هيات مديره دارد(حسيني و رهبري خرازي،1387). از جمله وظايفي که بر عهده هيات مديره است تشکيل شماري از کميته هاست که در ادامه به اهم آن ها اشاره مي شود(بيک بشرويه، 1390).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.