موضوع مقاله علمی پژوهشی روانشناسی درباره ویروس کرونا به دو زمان دوره همه گیری و بعد از آن تقسیم می شود. در هر صورت این پدیده همچنان ارزش بررسی دارد.

توطئه ساخت ویروس کرونا در آزمایشگاه: آیا حقیقت دارد؟

یک مطالعه ثابت می کند که کروناویروس SARS-CoV-2 مسئول شیوع COVID-19 در یک آزمایشگاه ساخته نشده است. این مطالعه تحقیقاتی که در مجله Nature Medicine منتشر شد، به بررسی تکامل SARS-CoV-2، مقایسه ساختار آن با سایر کروناویروس ها، اثبات کرد که ناشی از یک فرایند تکاملی طبیعی است. این مطالعه همچنین خاستگاه های احتمالی ویروس را برجسته کرد. پروفسور کریستیان آندرسن، ایمونولوژیست و میکروبیولوژیست در این مورد می گوید: «با مقایسه توالی های اطلاعات ژنومیک سویه های شناخته شده کروناویروس، مشخص می شود که SARS-CoV-2 حاصل فرایندهای طبیعی است.» مقاله ای که ماه گذشته منتشر شد - فوریه ۲۰۲۰ - در مورد احتمال نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه های سلاح های بیولوژیکی چین در ووهان بحث کرد. با وجود سقوط های منطقی و ادعاهای اثبات نشده در مقاله، مطالعه توانست نظریه ساخت ویروس را که ثابت کرد غیرواقعی و حتی خطرناک است، رد کند.

کروناویروس ساخت طرح در آزمایشگاه :

در اینجا حقیقت -- رمان کروناویروس SARS - CoV - 2 مسئول شیوع COVID - 19 -- فرآیند تکامل طبیعی یکی از مهم ترین شواهد، ساختار مولکولی ویروس SARS-CoV-2 است. این محققان خاطر نشان کردند که زیرساخت ویروس جدید کرونا با سایر کروناویروس هایی که قبلا شناخته شده بودند بسیار متفاوت است، اما مشابه ویروس هایی است که در خفاش ها و آنتاترها یافت می شوند. محققان استدلال می کنند که با فرض اینکه کروناویروس جدید از آزمایشگاه ساخته شده است، استفاده از چنین ساختاری برای ساخت آن بسیار بعید است. سرنخ دیگر وجود جهش در کروناویروس جدید در بخش متصل به گیرنده است. بخشی که مسئول اتصال به گیرنده ها در ویروس کروناویروس جدید (بخشی کلیدی و قفل مانند از ویروس است که ویروس از آن برای نفوذ به سلول های میزبان استفاده می کند) حاوی پروتئین های سنبله ای است که در هدف قرار دادن گیرنده های سلول های انسانی که فشار خون را تنظیم می کنند بسیار مؤثر هستند.

محققان بر این باورند که شدت اثربخشی پروتئین ها معلوم شد که نتیجه یک فرایند انتخاب طبیعی است تا یک فرایند ساخت آزمایشگاهی. آندرسون می گوید: «وجود این دو صفت: شخصیت پردازی ساختار مولکولی اساسی ویروس، و جهش پروتئین های متصل به گیرنده در بخش متصل به گیرنده، این احتمال را که در یک آزمایشگاه ساخته شده است، نفی می کند.»

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل های توالی ژنومیک SARS-CoV-2 پیش بینی هایی در مورد چگونگی انتقال ویروس از حیوانات به انسان ارائه کرده اند. در یک سناریوی ممکن، ویروس ممکن است از طریق فرایندی از انتخاب طبیعی در حالی که در یک میزبان حیوانی بود، به شکل فعلی خود تکامل یافته باشد، و سپس به انسان منتقل شده باشد. سناریوی دیگر این است که یک نسخه غیر بیماری زا از ویروس از حیوانات به انسان منتقل می شود، و سپس تکامل می یابد. در حالی که این نظریه کمتر احتمال دارد، حتی نگران کننده تر است، چرا که احتمال سویه بیماری زا دیگری از این ویروس را نشان می دهد که می تواند به انسان منتقل شود.



موضوعات مقاله علمی پژوهشی روانشناسی درباره ویروس کرونا :
تأثير آموزشی، روانی و اجتماعی يادگيری از راه دور در زمان پاندمی کرونا بر دانش آموزان، معلمان و خانواده
بررسی نگرش معلمان رياضيات در استان ... نسبت به روند آموزش از راه دور در زمان پاندمی کرونا
بررسی ارزش های شهروندی دیجیتال در بین دانش آموزان دوره متوسطه در تهران در زمان پاندمی کرونا
مدل سازی روابط یکپارچگی تحصیلی در یادگیری از راه دور و ترس از همه گیر کرونا، اعتیاد به گوشی های هوشمند و حمایت اجتماعی دانشجویان دانشگاه...
بررسی الزامات موفقیت آموزش از راه دور در دانشگاه ... در زمان همه گیری کرونا