تاثیر تکنولوژی بر کودکان

شکی نیست که شما متوجه تاثیر تکنولوژی در تربیت کودکان شده اید و سبک زندگی فرزندتان تغییر کرده است و اعتیاد به استفاده از وسایل الکترونیکی از هر چیز دیگری فراتر می رود که بازتاب منفی بر کودک و زندگی او دارد،

بنابراین با تاثیر تکنولوژی بر کودکان یاد بگیرید و برجسته ترین اثرات منفی فناوری از این قرارند: 

چاقی: کودک شما که به تکنولوژی معتاد است ممکن است در اثر نشستن ساعت های طولانی بازی بر روی دستگاه های هوشمند، احتمال افزایش وزن بیشتر شود.

تفکر سطحی: اعتیاد فرزندتان به استفاده از آنها باعث می شود که او چیزها را به شیوه ای سطحی و به دور از تفکر عمیق و توانایی ایجاد فکر کند.

آسیب به روابط اجتماعی او: کودک مشغول بازی های الکترونیکی است و تعامل خود با همسالان و پاسخ او به آن ها را فراموش می کند.

مانع توانایی یادگیری: اعتیاد به این دستگاه ها مانع یادگیری چیزهای اساسی مانند راه رفتن، صحبت کردن، بازی با توپ، غذا خوردن و دیگران می شود.

کودک شما را از فعالیت در فضای باز باز می دارد: دشلو گیری او با الکترونیک مانع از ورزش و بازی با همسالان می شود.

یادگیری خشونت آمیز بودن: بازی های خشونت آمیز کودک شما بر روی دستگاه هایش باعث می شود که او ماهیت تهاجمی خود و همچنین خشونت با شما و همسالانش را توسعه دهد.

کاهش مطالعه: استفاده از قرص ها غلظت را در طول مطالعه کاهش می دهد.

سلامت بیمار کودک شما: قرار گرفتن بیش از حد کودک شما در معرض گجت های الکترونیکی منجر به سلامت بیمار مانند اختلال بینایی، گردن درد و دیگران می شود.

استفده مثبت کودکان از دستگاه های الکترونیکی

استفاده کودکان از دستگاه های الکترونیکی و فناوری در اعتدال تضمین می کند که مزایای زیادی حاصل می شود که از همه مهم تر: 

افزایش توانایی یادگیری: استفاده متوسط کودک شما از دستگاه های الکترونیکی - اگر آنها زیر پنج سال هستند - کمک می کند تا افزایش توانایی خود را برای یادگیری و صحبت کردن، و نمایندگی بصری می تواند برای افزایش حواس خود مفید باشد.

افزایش مهارت های تحلیلی: انجام برخی از بازی های الکترونیکی باعث افزایش یادگیری شناختی و مهارت های تحلیلی (رمز عبور) می شود، و این به کودک شما کمک می کند تا ایده های نوآورانه و تفکر استراتژیک خود را افزایش دهد.

مهارت در تصمیم گیری و پیاده سازی: برخی از بازی های ویدئویی که کودک شما از آن استفاده می کند به زمان و سرعت بستگی دارد، مانند تنظیم مکعب ها قبل از اینکه زمان تمام شود و این بازی ها به کودک شما یاد می دهند که تصمیم بگیرد و به سرعت آن ها را پیاده سازی کند .

کنترل استفاده کودکان از دستگاه های الکترونیکی و تکنولوژی

در عصر تکنولوژی، جلوگیری از استفاده کودک از وسایل الکترونیکی برای شما دشوار است، بنابراین می توانید استفاده کودکان از دستگاه های الکترونیکی و فناوری را از طریق موارد زیر کنترل کنید تا مزایای تاثیر تکنولوژی بر کودکان و نوجوانان به دست آید: 

محدود کردن استفاده روزانه کودک از وسایل الکترونیکی در حالی که احترام به زمانی که کودک شما ترجیح می دهد از آنها استفاده کند (صبح، بعد از ظهر، یا عصر). اثرات منفی اعتیاد به استفاده از دستگاه های هوشمند را برای کودک تان توضیح دهید. کودک خود را تشویق کنید که بیرون برود و با همسالانش در پارک بازی کند. به کودک خود آموزش داده تا از تبلت ها به شیوه ای معنی دار مانند تماشای یک برنامه مفید کودکان یا ارسال پیام به یکی از دوستان در رسانه های اجتماعی استفاده کند. از وسایل الکترونیکی در اعتدال استفاده کنید تا کودک شما از شما تقلید کند، چرا که شما یک الگو هستید. سعی کنید بفهمید چرا فرزندتان می خواهد از دستگاه های الکترونیکی استفاده کند.

وسایل الکترونیکی را در اتاق کودک خود قرار نمی دهید. از کنترل های والدین برای کاهش قرار گرفتن در معرض خشونت و پورنوگرافی استفاده کنید. آموزش کودک خود را بازی های غیر فن آوری، مانند بازی توپ و شنا با همسالان، که به آنها کمک خواهد کرد که محدود کردن استفاده از آنها. برنامه هایی که به شما اجازه کنترل استفاده کودک از تکنولوژی را می دهند شما می توانید استفاده فرزندتان از دستگاه های الکترونیکی و همچنین استفاده از اینترنت را از طریق طیف وسیعی از برنامه ها برای گوشی های هوشمند آیفون یا اندروید برای والدین نظارت کنید، از جمله: 

شام زمان برنامه کنترل والدین این برنامه زمانی را که کودک شما می تواند از گوشی هوشمند خود استفاده کند محدود می کند، چرا که شما می توانید فعالیت فرزندتان را بر روی گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود مکث کنید تا آنها توانند بر روی چیزهایی مانند مشق شب و همچنین ورزش و زمان خانواده تمرکز کنند. 

هنگامی که دستگاه مکث می کند، تمام عملکردهای موجود در دستگاه خود از جمله توانایی ارسال متون و بازی با برنامه ها را مسدود می کند. 

برای استفاده از برنامه، آن را بر روی دستگاه کودک خود نصب کنید و شماره تلفن خود را وارد کنید تا دو دستگاه را به هم پیوند دهید و سپس می توانید زمان استراحت خاصی را از ۳۰ دقیقه تا سه ساعت، زمانی که دستگاه خاموش خواهد شد، تنظیم کنید و صفحه شمارش معکوس نمایش داده شده بر روی دستگاه کودک نشان می دهد که چه زمانی می توان دوباره از آن استفاده کرد. 

یک برنامه رایگان که به شما اجازه می دهد برنامه هایی را که کودک تان از آن استفاده می کند مدیریت کنید و برنامه هایی را که در زمان واقعی استفاده می کنند ببینید و همچنین می توانید گزارش های دقیقی بخرید که تعیین می کند کودکان چقدر وقت خود را صرف برنامه های خاصی می کنند و هر چند وقت یکبار از آن ها استفاده می کنند. 

برنامه زمان صفحه نمایش

این اجازه می دهد تا شما را به فشار یک دکمه بر روی تلفن کودک خود را برای جلوگیری از آنها را از استفاده از آن، و شما همچنین می توانید محدودیت های زمانی روزانه برای برنامه های خاص تعیین کنید، و برنامه نیاز به یک سیستم اندیشه اشتراک 3.99 دلار در هر ماه. 

از استفاده کودکتان از الکترونیک برای بهره گیری از تاثیر تکنولوژی بر کودکان جلوگیری نکنید، همان طور که زبان زمان ها است، بلکه اجازه دهید در اعتدال از آن استفاده کند، زیر نگاه شما و زیر نظر شما، زمان بیشتری را با فرزندتان بگذرانید، با او بازی کنید، برخی مهارت ها و سرگرمی ها را به او آموزش دهید که ربطی به تکنولوژی ندارد و از تفریح بازی با دوستان در فضای باز به او بگویید و به این ترتیب اطمینان حاصل کنید که فرزندتان مثبت های تکنولوژی را انتخاب خواهد کرد و از منفی های آن اجتناب خواهد کرد.


موضوع پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان :
اثربخشی کاربردهای واقعیت مجازی افزوده بر توسعه ارتباطات اجتماعی غیر کلامی برای کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال طیف اوتیسم