پیشنهاد موضوع جدید پایان نامه روانشناسی درباره روان درمانی بین فردی (IPT) را از گروه ایران پژوهش بخواهید.

روان درمانی بین فردی  (IPT)

روان درمانی بین فردی (IPT) توسط جرالد کلرمن و میرنا وایزمن در دهه 1970 و بر اساس کارهای هری استک سالیوان ، آدولف مایر و جان بولبی ایجاد شد .
IPT  نوعی درمان است که از یک مدل ساختاری منحصر به فرد برای درمان مشکلات سلامت روان استفاده می کند . بر اساس نظریه های دلبستگی و ارتباطات، IPT به آدرس به مردم کمک نگرانی های موجود طراحی شده و بهبود فردی روابط .

شرایطی که با روان درمانی بین فردی درمان می شود

روان درمانی بین فردی در ابتدا به عنوان یک درمان مختصر برای افسردگی ایجاد شد . از آنجایی که افراد مبتلا به علائم افسردگی اغلب مشکلاتی را در روابط بین فردی خود تجربه می کنند، IPT یک گزینه درمانی رایج برای افرادی است که افسردگی را تجربه می کنند.
 اگرچه خود افسردگی همیشه نتیجه مستقیم روابط منفی نیست، اما مسائل مربوط به رابطه یکی از شایع ترین علائم در مراحل اولیه افسردگی است. پس از رسیدگی، روابط تقویت شده می تواند به عنوان یک شبکه پشتیبانی مهم در سراسر فرآیند بازیابی متعاقب عمل کند.
به طور کلی، درمانگران بین فردی درمان فعال و بدون قضاوت را ارائه می دهند تا به افراد در درمان کمک کنند تا با موفقیت با چالش ها مقابله کنند و سلامت روان را بهبود بخشند.
مواردی که ممکن است در طول درمان مورد توجه قرار گیرد می تواند شامل اختلافات نقشی، کاستی های بین فردی، انتقال مرحله زندگی ، تعارض رابطه، غم و اندوه و سایر مسائل دلبستگی باشد.
IPT  به عنوان یک درمان موثر برای افسردگی به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و برای درمان چندین مشکل دیگر سلامت روان اصلاح شده است. این شامل:

اضطراب
اختلال در غذا خوردن
دیس تایمی
مسائل مربوط به سوء مصرف مواد
دوقطبی
افسردگی پس از زایمان
فوبیای اجتماعی
استرس پس از سانحه

فرآیندهای روان درمانی بین فردی

در مدت زمان نسبتاً کوتاهی (معمولاً 20 هفته یا کمتر) ممکن است فرد تحت درمان بتواند علائم را تسکین دهد و سریع‌تر از آنچه در سایر اشکال درمان ممکن است شروع به کار بر روی مسائل اساسی کند.
 درمانگران ممکن است از تکنیک های مختلفی مانند ایفای نقش استفاده کنند تا به افراد در درمان کمک کنند تا نحوه ارتباط خود را با دنیای خود تنظیم کنند. یک درمانگر بین فردی معمولا بر روی مبرم ترین مشکلات رابطه ای تمرکز می کند تا از فردی که مایل به ایجاد تغییرات است حمایت کند.

IPT یک نوع درمان تطبیقی است. این خود را به تغییراتی می رساند که آن را برای درمان چندین نگرانی سلامت روان مناسب می کند. علاوه بر این، IPT می تواند به صورت فردی یا گروهی با کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انجام شود.

جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی فقط در سایت ایران پژوهش