برای انجام پروپوزال و پایان نامه ارشد رشته روانشناسی تربیتی پیشنهاد ما انتخاب موضوع تنبیه و متغیرهای مرتبط با آن است.

استفاده از تنبیه می تواند به طور معکوس به عنوان پاداش تصور شود؛ بازی ممکن است بازیکنان را برای نشان دادن این که منابع بازی کمیاب و با ارزش اند، برای افزایش ریسک و هیجان و برای افزایش چالش های معنادار اگر خطر تنبیه وجود داشته باشد، تنبیه کند.

انواع رایج تنبيه ها شامل شرمنده شدن، از دست دادن امتیاز، کوتاه شدن با تمام شدن بازی عقب نشینی، از بین بردن قدرت یا کاهش منابع (شل، ۲۰۰۸).

استفاده از تنبيها نیاز دارد تا با دقت به کار برده شوند چرا که ممکن است بی انگیزگی ایجاد کنند(به ویژه در بافت بازی های آموزشی و پاداش های تقریبا همیشه بهترین گزینه اند اما تنبيعهای سبک می توانند اثرات انگیزشی داشته باشند که قبلا اشاره شده همچنین پاداش ها با توانایی و یا قدرت در درون بازی مرتبطند همچنین پاداش های قابل مشاهده همچون جایزه و نشانها هم وجود دارند.

زمانی که اینها در حیطه بازی های دیجیتال به جز بودجه بزرگ قهرمانان جنگجو که در قاراست اتفاق می افشد، غیر رایج اند.

آنها اغلب در حیطه ورزش رایج اند و پاداش های فیزیکی کوچک همچون اعتبار با بودجه، در بازی های ترکیبی واقعی و تافذ رایچ اند. اینها پاداش های بیرونی هستند، پاداش های خارج از ساختار گیم، در حالی که پاداش های درونی آن پاداش هایی هستند که در درون گیم معنی دارند (مثل رسیدن به سطح دیگر، افزایش قدرت).

نوع دیگر پاداشها، پاداش های اجتماعی یا پاداش های رقابتی اند همچون استفاده از نشانها برای نشان دادن شایستگی و به رسمیت شناختن در درون یک جامعه با تخته راهنما برای نشان دادن این که چگونه یک بازیکن در مقایسه با بازیکنان دیگر، عمل می کند(یا چگونه بازیکن در مقایسه با آخرین بازی خود و یا طول زمان عمل می کند) تختهای راهنما در بازی های آموزشی ممکن است مشکل ساز باشند؛ در حالی که آنها برای برخی بازیکنان انگیزه ایجاد می کنند آنها میتوانند بازیکنانی که کمتر رقابتی اند یا بازیکنانی که با آشکاری عملکرد خود کمتر راحتند را بی انگیزه کنند.