برای انجام پروپوزال و پایان نامه روانشناسی کودک با موضوع بازی و بازی درمانی می توانید از پیشنهادات ما بهره مند شوید.

مقصود اصلی از بازی کسب اهداف آن است، یعنی وظایفی که باید برای پیشرفت یا برنده شدن در بازی به آنها دست یافت.

این اهداف برای اتمام بازی ضروری هستند و می توانند از نوع میان مدت یا بلندمدت، ساده یا پیچیده و چندبعدی باشند.

اهداف بازی های موتر واضح و موجه هستند به نحوی که کاربران می دانند باید چه کارهایی را انجام دهند و به انجام آنها ترغیب می شوند، و در عین حال اهدافی دست یافتنی و طبیعی هستند(مالون، ۱۹۸۰).

اگر اهداف بازی با داستان و جریان بازی تناسب داشته باشند معنادارتر خواهند بود و کاربران انگیزش معناداری برای ایفای نقش خود در بازی خواهند داشت.

مثلا یکی از چالش های یک بازی ماجراجویی می تواند شامل یافتن راهی برای باز کردن یک درب باشد، ولی اگر دلیلی فراتر از یک جستجوی ساده برای باز کردن این درب وجود داشته باشد که در راستای کل ماجرای بازی است (مثلا شخصیت دیگر بازی درون آن محصور شده باشد، این چالش معنادارتر خواهد بود.

بازی ها توعا شامل ساز و کارهایی می شوند که وقتی کاربران به یکی از اهداف بازی نزدیک می شوند آنها را مطلع می سازنده، نظیر یک نمایشگر پیشرفت یا امتياز، و در محیطهایی که هیچ هدف صریحی وجود ندارد(نظير شبیه سازی با دنیای مجازی بازی ها معمولا به گونه ای طراحی شده اند که کاربران بتوانند به سادگی اهداف خود را با دشواری متناسب با توانایی های خود تعیین نمایند.

اهداف میتوانند مطلق (نظیر به پایان رساندن بازی با تمام کردن یک مرحله) یا تسبی(نظير کسب مقام اول جدول بهترین ها با کسب رتبه بهتر نسبت به عملکرد قبلی کاربر) باشند وجود نتایج نامعلوم بازی ها به معنای آن است که کاربر در آغاز بازی نمی داند که آیا قرار است در بازی برنده شود یا بازنده یا بتواند به هدف بازی نائل شود.

اگر کاربر از رسیدن به هدف بازی اطمینان داشته باشد، بازی کسل کننده خواهد بود، از طرف دیگر اگر رسیدن به هدف بازی غیرممکن باشد، بازی بی معنا خواهد بود.

عدم اطمینان در بازیها سطح انگیزش کاربران را نیز افزایش می دهد هووارد- جونز و دیمیتریو ، ۲۰۰۸) و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عدم اطمینان در بازی ها سطح یادگیری را نیز افزایش میدهدز اورالیکه کاگیلتی و اوزلیک ، ۲۰۱۳).

مالون (۱۹۸۰) چهار روش را برای حصول اطمینان از این که عدم اطمینان در بازی ها برای کاربران دارای طیف وسیعی از توانایی ها وجود دارد پیشنهاد نمود است