بی تردید، منفعتی که از فن آوری رسانه ای اخذ می شود اعجاب آور است، اما مشکلاتی که آنها باعث می شوند نیز کاملا خارق العاده است.

توسعه سریع فن آوری اطلاعاتی می تواند ناامیدکننده و وحشتناک باشد. والدینی که خطر را احساس می کنند ممکن است کودکانشان را کاملا از دسترسی به منابع رسانه ای منع کنند. این روش اگرچه ممکن است برای نوزادان و کودکان خردسال مؤثر باشد، اما برای کودکان بزرگتری که احتمالأ خود را از دنیای فن آوری اطلاعاتی عقب می بینند، ممکن است اثر معکوس داشته باشد. علم، چه راهنمایی هایی را در این اوضاع متغیر ارائه میدهد؟ چنانکه معلوم است، علم کاری نمی تواند بکند. علم برای مطالعه در مورد فن آوری رسانه ها عاجز است چون آنها اخيرا به میدان آمده اند. علم في نفسه، خیلی ظریف و روش مند است. فن آوری رسانتهاء سریع و ناگهانی ظاهر می شوند.

زمانی که علم، در حال حل یکی از نگرانی های مربوط به رسانه ها است. فن آوری رسانهای بلافاصله مدل های جدیدی از فناوری را به بازار عرضه می کند. علم تنها می تواند مسائل مربوط به رسانه ها را تعریف کرده و محدوده مشکلات ناشی از آن را در یک نمودار نشان دهد. اما با توجه به اهمیت فن آوری رسانه ای در اجتماعی شدن کودکان، ما انتظار داریم که علم در چند سال آینده، حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشد. تا آن زمان، ما باید خودمان، کودکانمان را از خطر انفجار فن آوری محافظت کنیم.