راهنمای انتخاب جدیدترین موضوع پایان نامه روانشناسی درباره تنبیه و پرخاشگری و رابطه آن دو را می توانید از این مجموعه دریافت کنید.

برخی از صاحب نظران استقاده متناوب از تنبیه بدنی را همراه با تعلیم راه حل های غیرخشن، به صورت فرضیه بیان کرده اند. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی تربیتی اجتماعی بار آوردن کودک به طور موفقیت آمیز است. اما اگر نگاه ما به اجتماعی شدن شامل نیت خیر داشتن و دور بودن از خشونت باشد، چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که کودکانمان نسبت به دیگران خشونت نداشته باشند در حالی که ما خودمان رفتار خشن نسبت به کودکانمان را مدل سازی می کنیم؟ يقينا بین دریافت کننده ی تنبیه بدنی به عنوان یک کودک و استفاده کننده از تنبیه بدنی به عنوان یک بزرگ سال، ارتباطی وجود داشته باشد. در حقیقت، بین تنبیه بلتی و خشونت داخل منزل ارتباطی وجود دارد چون کودکانی که مورد تنبیه قرار می گیرند احتمالا به عنوان یک بزرگ سال به والدین خود حمله خواهند کرد. هنگامی که والدین، برای کودکان خود از تنبیه بدنی استفاده می کنند، باز به احتمال قوی هنگامی که همان کودکان بزرگ شونده در جرم و جنایتها شرکت کرده و خود باعث سوء استفاده میشوند.

کودکی که در خانه هایی تربیت می یابند که تنبیه بدنی خیلی رایج است از احترام کمتری برخوردار بوده، میزان بالایی از افسردگی داشته و در فعالیتهای آکادمیک موقق نیستند. برخی از منتقدین تنبیه ضربه زدن به پشت معتقدند که هر نوع از این گونه تنبیه، جزو اذیت و آزار کودکان محسوب می شود. قطعا مرزی وجود دارد که اذیت و آزار بلنی را از اطاعت قابل قبول و متمایز می کند. اما ضربه زدن به یک ګود که با یک وسیله با ضربهای که آنقدر قوی باشد که روی بدن کودک آثار آن باقی بماند، هرگز پذیرفته نیست. همچنین، کشیدن مو یا گوش کودک، کشیدن و محکم گرفتن بازوی او، یا تكان شديد او، مناسب نیست. هر کدام از این اعمال، حتی اگر غیرعمدی هم باشد، باعث جراحات شدید می شود. چون در طول زمان، ضربه زدن به پشت که اثر خود را از دست داده است، گاه اوقات تشدید شده و والدین به روش های اصلاحی دردناکی متوسل می شوند. در انتخاب بین روشهای مؤثر تعليم اطاعت که کاملا بدون درد است (مانند محرومیت و تشویق مثبت و تکنیکهایی که درد آور بوده و کمتر موثر هستند، معقول به نظر نمی رسد که به تنبیه بدنی متوسل شد. روش مناسب این است که از ضربه زدن به پشت و دیگر روش های تنبیه بدنی اجتناب کرد.