طراحی موضوعات کار نشده با بروزترین متغیرها و برترین روش های تحقیق برای پایان نامه روانشناسی کودکان درباره تنبیه بدنی را می توانید از سایت ایران پژوهش بخواهید.

اگرچه استفاده از تنبیه بدنی بسیار رایج است، اما این پدیده به یکی از بحث انگیزترین شیوههای تعلیم اطاعت مبدل شده است. تعریق تنبیه بدنی در برگیرنده تمامی تنبیهات خشن است مانند، به پشت زدن، سیلی زدن، ناگهان و محکم گرفتن، به شدت هل دادن و حتی روش های بسیار خشن برای کنترل رفتار، لما هدف اصلی و مشترک همة این تنبیهات ایجاد دردی جزئی در کودک است. اما به خاطر تمایل برای تنبیه بدنی شدیدتر و باز به خاطر آنکه هر قدر تأثیر آن کاهش یابد. این نوع تنبیه تشدید می شود (به حدی که باعث جراحات جدی می شود، این درجه از تنبیه، توسط بسیاری از مردم به چالش کشیده شده است بسیاری از جمعیتهای پزشکی و روانی، تنبیه بدنی را به خاطر سودمند نبودن و خطر فقدان نتایج مثبت از سوی کودک، مورد نکوهش قرار داده اند. متأسفانه، اکثر تحقیقاتی که سودمندی و نتایج منفی ضربه به پشت را مورد مطالعه قرار دادهاند، فقط ارتباط کمی را بین آنها نشان داده اند اگر مطالعاتی را طراحی کنیم که نتایج علت و معلولی را در یک تنبيه بنتی نشان می دهد.

عملی کاملا غیر انسانی است. مقایسه مطالعات در مورد تنبیه بدنی خیلی مشکل است چون محققین معمولا با خانوادمهائی برخورد می کنند که از تنبیهات بدنی شدید و گوناگون استفاده می کنند. مطالعاتی که در آنها والدین از تنبیهات خیلی خشن استفاده می کنند، ضربه زدن به پشت را تنبیه شدید تلقی نمی کنند چون اکثر خانواده ها از اشکال ملایم تر آن استفاده می کنند. از طرف دیگر، به همین دلیل، مطالعاتی که در آنها فقط والدینی درگیر هستند که از تنبیهات بدنی ملایم تری استفاده می کنند نمی توانند ادعا کنند که همه اشکال ضربه زدن به پشت مفید هستند. بحث و گفتگو در مورد حمایت یا نکوهش این نوع تنبیه پیش از آنکه در حوزه ی علمی باشد در حوزه اعتقادات مذهبی و اخلاقی است بی شک، ضربه زدن به پشته برای کودکان کمتر از ۱۸ ماه مناسب نیست. این کودکان نمی توانند ارتباط بین رفتار و تنبیه را درک کنند، بنابراین، این تنبيه احتمالأنمی تواند در این گروه سنی باعث تغییر رفتار شود.