سفارش تهیه جدیدترین موضوع پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره تنبیه منفی یا هر متغیر دلخواه دیگر را می توانید با کمک ایران پژوهش به نتیجه برسانید.

تعليق یکی از زیر مجموعه های تنبية منفی است. بر خلاف آنچه که از معنی لغت لاتین آن (به معنای انقراض) مستقاد می شود، معنای این کلمه تابودن کردن شخصیت یک نفر با استفاده از شدیدترین شکل تنبیه نیست، بلکه این نوعی تنبیه منفی است که در آن تشویق به خاطر بروز یک بدرفتاری به صورت تعلیق در می آید. این روش تنبیه در مورد بروز عصبانیتهای آتی و جیغ و فریاد و کنترل آن ها بسیار مؤثر بوده است. با این نوع تنبیه، فرض اینکه تشویق کننده از یک بدرفتاری حمایت می کند، به درستی تعديل شده و در اینجا نقش تشویق کننده به وسیله این تعلیق، حذف می شود. حال بیایید کودکی را که در ابتدای این فصل به خاطر داد و فریادش در سوپر مارکت از دست پدرش آب نبات دریافت کرده بررسی کنیم. البته تسلیم شدن در برابر کودک و آب نبات دادن به او نتيجه خیلی سریعی را در بر داشت، اما این راه کاملا موقتی است چون او برای استفاده مجدد از تکنیک داد و فریاد شرطی شده است و در آینده این بدرفتاری او را مشکل تر می توان کنترل کرد، چون کار او توسط آب نبات تأیید شده است.

در این مورد تعلیق را می توان به این صورت اجرا کرد که والدین به جیغ کودک اهمیتی تدهند، برای او آب نبات نخرند و نهایتا برای آن رفتار از تشویق های مثبت استفاده نکند. تحمل کودکی که در سوپر مارکت داد و فریاد می کند از نظر معیارهای اجتماعی مشکل است، اما تأييد آن رفتار (با آب نبات دادن اشتیاق کودک را برای داد و فریاد کردن در یک محیط اجتماعی، قابل قبول نمی سازد. بعد از آزمایش های کافی بدون تشویق یک بدرفتاری، والدین باید مطمئن باشند که این گونه رفتارها، سرانجام از بین خواهند رفت اما در مورد استفاده از تعلیق، یک هشدار وجود دارد. هنگامی که والدین با حذف تشویق، سعی در تعلیق یک بدرفتاری دارند، معمولا آن بدرفتاری به طور موقتی تشدید می شود. انگار که کودکان فکر می کنند که والدین صدای جیغ و داد او را نمی شوند و به خاطر همین، آنها صدای داد و فریادشان را به بالاترین سطح خود می رسانند تا پاسخی از سوی والدین دریافت کنند. این افزایش موقتی بد رفتاری انفجار تعلیق» نام دارد. این موضوع کاملا طبیعی بوده، همیشه اتفاق افتاده و نشان دهنده ی این حقیقت است که فرآیند تعلیق در راه موفقیت گام بر می دارد.