موضوع جالب پایان نامه روانشناسی یادگیری درباره بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های عملی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری .

افراد مبتلا به اختلال های یادگیری ناتوانی هایشان را در سراسر زندگی نشان می دهند. با وجود آن که آنان ممکن است از دبیرستان با یک گواهینامه خاص که بیانگر حضور آنان در دبیرستان است، فارغ التحصیل شوند ولی تمام نیازهای آنان را برآورده نمی کند و میزان استخدام آنان بسیار کم است (کاوالی، فورنس و بندر، ۱۹۸۸). سازمان توان بخشی و حرفه ای ایالات متحده برنامه های متنوعی را در سطح ملی و محلی به وجود آورده است تا این کودکان را در انتقال موفقیت آمیز از مدرسه به کار یاری کنند. استخدام حمایتی از کوشش هایی است که به منظور کمک به افراد مبتلا به اختلال های شدید و عمیق به وجود آمده است . استخدام حمایتی افراد را در یک محیط کار واقعی قرار می دهد و یک سرپرست را برای یاری رساندن در تسلط یافتن وظایف محوله پیش بینی می کند. به محض مهارت یافتن در وظایف محوله، آموزش پایان می پذیرد و به تدریج سرپرست کنار می رود ولی برای حمایت عاطفی و مشاوره احتمالأ سرپرست در دسترس باقی می ماند.

کمک های بلاعوض استخدام حمایتی برای آمادگی حین انجام کار و وقت سرپرست پرداخت می شود. اگر چه راهبردها متفاوت هستند، اغلب این برنامه ها یک هدف مشترک دارند و آن این که فرد مبتلا به اختلال های یادگیری را برای زندگی مستقل و حمایت دائمی از خود قادر سازند. به خاطر داشته باشید که افراد مبتلا به اختلال های یادگیری در اجرای مهارت بسیار متفاوت هستند. عملکرد برخی تقریبا به اندازه کافی است، اگر چه دیگران به کمک زیادی نیاز دارند. توسط مرکز ملی خدمات ناتوانی یک مدل تهیه شده. توجه کنید که این طرح برای ارزیابی، افزایش مهارت های شغلی و مشاوره فردی برای مهارت های اجتماعی و شخصی و پیشرفت مهارت ها در محل کار با حمایت مربی حرفه پیش بینی شده است. راهبردهای متنوعی در حمایت از دانش آموزان مبتلا به اختلال های یادگیری شدید به کار می رود. این راهبردها شامل مربی گری هم سالان، افزایش مهارت های عملی در محل کار و مشاوره در مهارت های اجتماعی (چگونه لباس بپوشد، چگونه با سرپرست و سر کارگرها صحبت کند) و عادت های کاری درست (کم غیبت کردن، وقت شناسی) می شود.


موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی (ایده 365) :

بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های عملی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری