موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی درباره بررسی اثرات پذیرش اجتماعی بر رفتار کاری و مسئولیت اجتماعی در کارکنان اداره ... شهر ... .

از روی رفتار یک فرد نسبت به او قضاوت می کنند و قضاوتشان تاثیر ژرفی بر قضاوت فرد بر خودش و در نتیجه به طور غیر مستقیم بر شخصیت او دارد. افرادی که می دانند پذیرش دارند به طرف دیگران حرکت می کنند و افرادی که نادیده گرفته شده اند از دیگران فاصله می گیرند و افرادی که مورد تنفرند و طرد شده اند به سمت مقابله با دیگران در حرکتند. احتمال بسیار می رود، افرادی که احساس می کنند در گروه به آنها احترام گذاشته می شود با روحیه ای دوستانه تر و سازگارتر نسبت به کسانی که احساس انتقاد، دشمنی و نادیده گرفته شدن دارند پاسخ می دهند. رفتار افراد مورد تنفر ممکن است نتیجه ء کمبود پذیرش اجتماعی و ممکن است نتیجه یا علت دور باطل باشد. یعنی هر چه فرد بیشتر مورد تنفر باشد رفتارش غیر قابل پذیرش تر است و در تنیجه مورد تنفر بیشتری قرار می گیرد.

میزان تاثیری که پذیرش اجتماعی بر رفتار دارد به دو شرط بستگی دارد: میزان امنیتی که فرد نسبت به موقعیتش در گروه حس می کند و میزان اهمیت پذیرش اجتماعی برای فرد، تا در موقعیتش احساس امنیت کند. فرد برای عمل به آنچه که می خواهد انجام دهد احساس آزادی می کند و از پیشنهادهای دیگران به طرز چشمگیری تاثیر نمی پذیرد. فردی که احساس امنیت ندارد از ابراز خودش تا زمانی ترس دارد که ببیند دیگران چگونه رفتار می کنند. پس از آن او دنباله رو دیگران می شود. میزان انگیزه، مهربانی با میزان نگرانی که برای پذیرشش در گروه دارد به همین ترتیب بر میزان تأثیر پذیری رفتارش از گروه تأثیر می گذارد. هر چه انگیزه یک فرد برای یافتن موقعیت بیشتر باشد، در نتیجه وابستگیش به گروه بیشتر و آسیب پذیریش در تأثیرپذیری از افراد گروه بخصوص آنهایی که موقعیت بالایی دارند، بیشتر است.


موضوع پیشنهادی پروپوزال پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی (ایده 334) :

بررسی اثرات پذیرش اجتماعی بر رفتار کاری و مسئولیت اجتماعی در کارکنان اداره ... شهر ...