انتخاب موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی

انتخاب بهترین موضوعات پایان نامه ارشد و دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدیدی که در این سایت منتشر شده است برای دانشجویان نکته سنج به آسانی امکان پذیر است.

انتخاب موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدید (ایده 226) : تاثیر هنجارهای گروه همسالان بر خودپنداره در نوجوانان

طبیعی است که شما بخواهید با افراد جذاب، قرار ملاقات بگذارید. اما اگر این تنها هدف شما باشد، ممکن است مأیوس و سرخورده شوید. زمانی به این نتیجه می رسیم که متوجه می شویم صورت ظاهر اهمیتی ندارد، بلکه چیزی که در زیر این صورت نهفته است باعث شکل گیری و تداوم روابط و نیز رضایت از آن می شود. اگر ما هجوم تبلیغات رسانه ها را در مورد افراد باور کنیم و برای آنها اهمیت قائل شویم، پذیرش خود و دیگران برای ما مشکل می شود. تعداد خیلی کمی از ما مانند خواننده ها با بازیگرها هستیم. تعداد کمی از ما می توانیم لباس های گران قیمت بپوشیم یا به ظاهرمان خیلی توجه کنیم. با این حال رسانه ها همچنان به تبلیغات خود در مورد ظواهر ادامه می دهند. این رسانه ها در مورد شخصیت انسان ها، توانایی های آنان، استعدادهایشان و ویژگی های درونی افراد چیزی بیان نمی کنند. طبیعی است شما بخواهید با کسی قرار بگذارید که با شما علایق مشترک داشته باشد. شما بیشتر دوست دارید با کسی قرار بگذارید که حرفی برای گفتن با او داشته باشید و در مورد علایقتان با هم صحبت کنید. زمینه های گوناگونی برای صحبت کردن وجود دارد. نظرتان در مورد فردی که در یک گروه موسیقی فعالیت می کند چیست؟ شخصی که بعد از ساعات درس یا کار، ماشین آلات مکانیکی می سازد چطور؟ از افرادی که می توانند چشم شما را نسبت به تجارب جدید دنیا باز کنند غافل نشوید. طبیعی است که شما بخواهید با یک فرد محبوب قرار ملاقات بگذارید. با وجود اینکه قرار گذاشتن با یک فرد محبوب، بر شما هم اثر می گذارد اما محدود کردن انتخاب ها به تعداد کمی از افراد، شانس دیدار با آدم های گوناگون را از ما می گیرد (مگر در یک دوره دانشگاهی با یک محیط کاری چند فرد محبوب و مورد توجه همگانی وجود دارد؟


انتخاب موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدید (ایده 227) : رابطه کمال گرایی با تعارضات زناشویی

طبیعی است که شما بخواهید با کسی رابطه برقرار کنید که در کنار او احساس خوبی دارید. اشتباه دیگری که کمال گراها دارند این است که فکر می کنند باید در کنار زوج و همراه خود، همیشه بهترین حال و احساس را داشته باشند. اما نگاه کردن به روابط، به سبک «همه یا هیچ»، واقع گرایانه نیست. این کار باعث می شود که شما نتوانید فراز و نشیب های رابطه، بد خلقی هایی که ممکن است وجود داشته باشد، و دیگر چیزهایی که جزء طبیعی زندگی هستند را بپذیرید بیشتر ما با داستان ها و فیلم های افسانه ای بزرگ شده ایم که در آن قهرمان زیبا و پرنس خوش تیپ و قوی بر همه رقبای خود غلبه می کند و بعد از ازدواج به خوشبختی ابدی می رسد. متأسفانه این چیزها فقط در دنیای قصه ها و افسانه ها اتفاق می افتد و در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد. روابط انسانی همیشه یکسان نبوده و حتی بعضی اوقات آن چنان که فکر می کنیم مفرح نیستند. لازم است که ما با دیگران صادق باشیم و همچنین ضروری است که ما هم به حرف های صادقانه دیگران گوش فرا دهیم اینکه از طرف مقابلمان بخواهیم تمام زندگی اش را وقف ما کند نیز، یک کار غیرواقع بینانه است. بسیاری از زوج های جوان در این تله گرفتار می شوند و فکر می کنند وقتی با کسی ازدواج می کنند دیگر باید تمام مسائل جانبی را کنار بگذارند و فقط و فقط با همسرشان باشند. حتی وقتی کسی را پیدا می کنید که مناسب ازدواج با شماست باید به علایقتان، دوستان، خانواده و فعالیت هایی که در گذشته داشته اید، توجه کنید. ممکن است این کار زندگی شما را جالب تر هم بکند.) وقتی کمال گراها یک فرد مناسب را پیدا می کنند، نمی توانند به راحتی به او نزدیک شوند. کمال گراها از ابراز احساس اکراه دارند و با کسی درد دل نمی کنند، چون می ترسند دیگران به قسمت های ناقص وجود آنان پی ببرند. برای آنها نزدیک شدن به این معناست که به دیگران اجازه داده اند تا خود واقعی آنها را ببینند؛ خودی که ممکن است بخش های ناقصی هم داشته باشد.


انتخاب موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدید (ایده 228) : بررسی رابطه الگوهای رفتاری والدین با کمال گرایی فرزندان

وقتی کمال گراها در روابطشان دچار مشکل می شوند، تنها خودشان مقصر نیستند. در مورد بسیاری از آنها، منشأ مشكل، خانواده است؛ که از آنها انتظار داشته بی نقص باشند و دوستانی انتخاب کنند که مطابق معیارهای آنها باشند. مانند بسیاری از ما، بعضی اوقات والدین فراموش می کنند که هر کسی اشتباهات و نقایص پنهان و آشکاری در وجود خود دارد. والدین، خیر و صلاح فرزندان خود را می خواهند اما آنها هم ممکن است اشتباه کنند (البته بعضی اوقات هم حق با آنهاست). والدین معمولا دوست دارند فرزندانشان با آنها صحبت کنند و رازهای زندگی شان را بگویند. وقتی آنها را از اوضاع بی خبر بگذارید، شاید بعضی اوقات از شما درخواست هایی بکنند که غیرمنطقی به نظر برسند. اگر می خواهید والدینتان دوستانی را که انتخاب کرده اید بپذیرند، راهنمایی های زیر می تواند به شما کمک کند: در مورد کارهایی که همراه دوستانتان انجام می دهید و از آنها لذت می برید با والدین خود صحبت کنید. *برای مرزها و محدوده هایی که والدین برایتان قرار می دهند احترام قائل شوید. اگر آنها برای رفتن به برخی اماکن یا برای انجام برخی فعالیت ها محدودیت قائل می شوند، سرتان را پایین نیندازید و کار خود را بکنید. اگر آنها چیزی می گویند که برخلاف خواسته شماست و برایتان مهم است، تا جایی که می توانید با آرامش و ملموس موضوع را مطرح کنید. (می دانم که شما دوست ندارید من در چنین میهمانی هایی شرکت کنم اما این آخرین فرصتی است که می توانم همه دوستان دوره دانشگاه خودم را یکجا ببینم و واقعا دلم می خواهد در آن میهمانی باشم.


انتخاب موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدید (ایده 229) : نقش مقایسه فرزندان توسط والدین بر اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی

شما می توانید دوستانتان را انتخاب کنید، اما در مورد خواهر یا برادر خود حق انتخاب ندارید و بعضی مواقع والدین هم کار را مشکل تر می کنند. حتی والدین آگاه هم بعضی مواقع فرزندان خود را با یکدیگر مقایسه می کنند. وقتی آنها این کار را در حضور بچه ها انجام می دهند، بذر نفاق را در بین آنها می باشند. و وقتی یکی از بچه ها یک کمال گرای کارآمد باشد، کم کم بین او و دیگران شکاف عمیقی ایجاد می شود که روز به روز به عمق آن افزوده می گردد افراد از اینکه با خواهر و برادرهایشان، که همه کارها را هم درست انجام می دهند، مقایسه شوند متنفرند. «اندی» می گوید: «وقتی پدر و مادرم نمرات من را به رخ برادرم می کشند، او از دست من عصبانی می شود.» «شیلا» احساس می کند که رابطه اش با خواهرش قطع شده است. او می گوید: «والدینم من را نابغه صدا می زنند و به خواهرم می گویند که باید از من یاد بگیرد. انگار من جزو آنها نیستم. این درست نیست، من دوست دارم والدینم درک کنند که من هم می خواهم مثل بقیه باشم و به عنوان عضوی از خانواده محسوب شوم.»


انتخاب موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدید (ایده 230) : رابطه ترس از شکست و کمال گرایی با اهمالکاری در دانش آموزان

کمال گراها هنگام خطر کردن، زمان سختی را پشت سر می گذارند. ترس از شکست و عملکرد ناقص آن قدر قوی است که آنها را ناتوان می کند. برای همین است که اولین مرحله برای آسان گرفتن به خود این است که سعی کنید چیزهای جدید را امتحان کنید. کاری که قبلا هرگز انجام نداده اید. آیا احتمال موفق نشدن وجود دارد؟ البته. حتی ممکن است احمق به نظر برسید. اما اگر نتوانید کاری را عالی انجام دهید، عالی است؟ نقطه مثبت بد انجام دادن یا حداقل ناقص انجام دادن کارها چیست؟ در اینجا به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم * این کار در مورد خودت و چیزهای اطرافت دیدگاه جدیدی به تو خواهد داد. (با این کار می فهمید با یک اشتباه دنیا به آخر نمی رسد.) *باختن به شما آزادی و انگیزه می دهد تا وارد مسیرهایی شوید که تاکنون نشده اید. * این مسئله به شما کمک می کند که درک بهتری از دیگران داشته باشید. (هر جا شما در خارج از قلمروی شخصی خود دست به انجام کاری می زنید با نقطه نظرات کسانی آشنا می شوید که به انجام دادن آن کار آشنا هستند.) * این کار به شما امکان می دهد که بعضی از کارها را هم با حداکثر توانایی انجام ندهید.