جدیدترین موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان

جدیدترین موضوعات پیشنهادی برای پروپوزال و پایان نامه ارشد و دکتری روانشناسی کودکان با ارائه ایده های جذاب و قابل پژوهش در این قسمت مطرح شده است.

این ایده ها عبارت است از بررسی عوامل خانوادگی و آموزشی موثر بر رفتارهای کودکان، رابطه بازی های رایانه ای خشن با اختلالات عاطفی رفتاری ، نقش میزان ارتباط والدین و مربیان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان ، بررسی نقش همسالان در عملکرد تحصیلی دانش آموزان ، بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی گروه محور بر کاهش پرخاشگری و بزهکاری نوجوانان حاشیه شهر ... .


جدیدترین موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان (ایده 176) :  بررسی عوامل خانوادگی و آموزشی موثر بر رفتارهای کودکان
وقتی به عوامل فرهنگی فکر می کنیم، نهادهای اجتماعی (ملل، گروه های قومی، مذاهب، مدارس و خانواده ها را در نظر می گیریم. این نهادها و دیگر نهادهای اجتماعی طوری با هم در ارتباطند که مانع از ارائه توضیحات ساده در مورد تأثيرات على بر رفتار کودکان می شوند. در هر ترکیب ممکن از نهادهای اجتماعی، باید به چگونگی تأثیر یک نهاد بر نهاد دیگری پی ببریم. تا چه حد یک ملت، تشکیل دهنده مدارس و تا چه حد مدارس تشکیل دهنده یک ملت هستند؟ تا چه حد مدارس می توانند بدون پشتیبانی خانواده ها موفق شوند و تا چه حد خانواده ها می توانند بدون مدارس و بدون آموزش های مبتنی بر درک نیازهای کودکان به یادگیری و موفقیت دست یابند؟ علاوه بر خانواده ها و مدارس، چه عوامل فرهنگی دیگری شکل دهنده رفتار کودکان هستند و چگونه خانواده ها و مدارس تأثیرات چنین عواملی را تقویت می کنند یا با آن مخالفت می ورزند؟ پاسخ به این سؤالات چندان ساده و بدیهی نیست ولی دانستن آنها برای درک نقش مدارس و مربیان در جامعه بسیار حیاتی است. درباره نقش مدارس در فرهنگ آمریکا نقش مدارس در نشان دادن شخصیت ملی ما و میزان مسئولیت مدارس در ایجاد چنین هویتی بسیار بحث می شود. برخی پیشنهاد می دهند که شاید افزایش استفاده از اسلحه در جامعه یک «بیماری آمریکایی» است (مرگانتو و همکاران، ۱۹۹۲). اگر این یک بیماری آمریکایی است، تعجبی ندارد که به مدارس هم نفوذ کرده باشد.



جدیدترین موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان (ایده 177) :  رابطه بازی های رایانه ای خشن با اختلالات عاطفی رفتاری
به نظر می رسد خشونت رسانه ای گاه باعث برانگیختن اعمال ضداجتماعی می شود، کودکان را نسبت به اعمال پرخاشگرانه حساسیت زدایی می کند (کودکان را نسبت به جلوه هایی از خشونت بی تفاوت می سازد و از حس کمک به دیگران می کاهد)، و باعث می شود کودکان محیط اطرافشان را مکانی خطرناک تر و خشن تر ببینند. بعضی از بازی های خشن ویدیوئی می توانند از طريق آمادگی هیجانی و تمرین رفتاری، برای اعمال خشونت آمیز آموزشی اثرگذار باشند. تحقیقات به وضوح نشان دهنده این نیستند که تماشای خشونت در تلویزیون همواره باعث رفتار خشونت آمیز در کودکان مبتلا به اختلالات عاطفی رفتاری می شود، ولی دلایل خوبی وجود دارد که بر اساس آن باید تماشای تلویزیون را برای بچه ها محدود و در عوض توجهشان را به سمت فعالیت های سازنده معطوف کرد. انجمن روان شناسان آمریکا (۱۹۹۳) و واکر و همکاران (۱۹۹۵) نتیجه می گیرند که کاهش خشونت نمایش داده شده در تلویزیون یا فیلم ها می تواند در کاهش سطح رفتار خشونت بار در میان کودکان و نوجوانان مؤثر باشد نقش رسانه های جمعی (نه فقط تلويزيون بلکه تمامی رسانه های چاپی، فیلم، ویدئو و رسانه های صوتی و تصویری) در ایجاد اختلالات عاطفی- رفتاری منجر به نگرانی افرادی شده است که خواهان ساختن یک جامعه انسانی تر و جامعه دوستانه تر هستند. برای مثال، تلاش برای خودکشی در میان نوجوانان زمانی افزایش می یابد که رسانه ها شرح کاملی از نمونه های خود کشی نوجوانان پخش می کنند (ایزنبرگ  ۱۹۸۴، هاوتون، ۱۹۸۶).

دانلود مبانی نظری پایان نامه در مورد بازی های رایانه ای

مبانی نظری بازی های رایانه ای

نمونه پروپوزال روش تحقیق روانشناسی در مورد بازی کامپیوتری



جدیدترین موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان (ایده 178) :  نقش میزان ارتباط والدین و مربیان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان
مسئولیت مربیان آموزش عمومی و ویژه با توجه به این حقیقت دشوارتر می شود که آنها باید بین رفتار منحرف و رفتاری که در تفاوت های فرهنگی ریشه دارد، تفاوت قائل شوند. با وجود این، مربیان می توانند از طریق برقراری روابط مثبت و دوستانه با والدین در آغاز سال تحصیلی به درک بهتری از رفتارهایی که با فرهنگ خاصی مرتبط هستند، دست یابند. مثال ساده ای در این مورد می تواند زمانی باشد که معلم می پندارد رفتار دانش آموز غیرمودبانه است. مربی (معلم) فکر می کند که کودک بی ادب است چون موقعی که با او صحبت می کند هیچ تماس چشمی برقرار نمی کند. در حالی که والدین اظهار می کنند در فرهنگ خانوادگی کودک به آنها یاد داده می شود که خیره شدن در چشم بزرگتر کاری دور از ادب است. مثال پیچیده تر می تواند در خانواده ای باشد که طبق اخلاقیات خاص خودشان معتقدند تنبیه بدنی برای رفتار ناشایست کودک مناسب است؛ وقتی کودک از چنین خانواده ای وارد مدرسه می شود، از نظر او پرخاشگری فیزیکی (جنگ و دعوا) یک راه قابل قبول برای مبارزه با تضادهاست (هرچند جنگ و دعوا یک رفتار نادرست در مدرسه است، رفتاری که اغلب به اخراج کوتاه مدت دانش آموز از مدرسه منجر می شود. ممکن است تنبیه بدنی در خانه قابل قبول باشد ولی در مدرسه چنین نیست.

دانلود مبانی نظری عملکرد تحصیلی

پروژه روش تحقیق روانشناسی درباره سبک فرزند پروری و عملکرد تحصیلی



جدیدترین موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان (ایده 179) :  بررسی نقش همسالان در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
فشار همسالان در جهت سرپیچی از انجام فعالیت های تحصیلی و نیز نشان دادن رفتار ضداجتماعی، مشکل جدی در بسیاری از جوامع است (بنکر  آفریقایی تبار، توجه کنید. او در هنگام اظهار نظرات خود ۳۳ سال داشت و معاون شهردار شارلوتسویل در ویرجینیا بود. او به خاطر دارد که در دوران کودکی درسخوان بودنش باعث از دست دادن دوستانش می شد. به خاطر می آورم که به خاطر گرفتن نمره های خوب همواره مسخره میشدم... یکی از مسائل اساسی که بیشتر مدارس از جمله چارلوتسويل مجبور به حل آن بودند این بود که پسرهای آمریکایی سیاه پوست می بایست برای موفقیت هایشان مورد انتقاد و اذیت قرار می گرفتند» (زاک  ۱۹۹۵). فشار همسالان بر بعضی از دانش آموزان سیاهپوست آمریکایی در جهت عدم موفقیت تحصیلی و اخلال در کلاس، می تواند موجب شود که این دانش آموزان سیاهپوست اصلأ فعالیتی نشان ندهند و یا در معرض اتهام انجام فعالیت هایی به تقلید از سفیدپوستان قرار گیرند. برداشت های قومی و نژادی یگانه عوامل چنین فشارهایی در گروه همسالان نیستند و دانش آموزان سیاهپوست نیز یگانه کسانی نیستند که فشار همسالان برای عملکرد ضعیف و ناموفق در مدرسه را تجربه میکنند. در هر گروه نژادی یا قومی و در هر طبقه اجتماعی میتوانیم گروه هایی از همسالان را بیابیم که نسبت به دانش آموزان درسخوان، موفق و سر به راه، بیزار و از آنها متنفرند (فارمر، راد کین و همکاران، ۱۹۹۹ میلر جانسون و همکاران، ۱۹۹۹).



جدیدترین موضوعات پیشنهادی پایان نامه روانشناسی کودکان (ایده 180) :  بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی گروه محور بر کاهش پرخاشگری و بزهکاری نوجوانان حاشیه شهر ...
کنترل اجتماعی، امنیت و همبستگی کار بسیار دشواری است. به احتمال زیاد برنامه های مداخله ای به دلیل فقدان نظارت بر محیط همسایگی و حمایت متقابل شکست خواهند خورد. مداخله های اجتماعی گروه محور که بتوانند حس مشترک توانا بودن برای مقابله با انحراف را در افراد بالا ببرد، به احتمال زیاد می توانند از بزهکاری نوجوانی و جرایم در محله های دارای جرایم بالا جلوگیری کنند (لوريون  و همکاران، ۱۹۹۵؛ نیتزل و هیملين  ۱۹۸۶) این عقیده که زندگی شهری نمی تواند بستر مساعدی برای بهداشت روانی باشد، به رغم فقدان مدارک، حدود یک قرن است که از سوی عموم پذیرفته شده است (جارویس  ۱۸۵۲)۔ آخنباخ و همکاران (۱۹۹۱) در مطالعه ملی مشکلات رفتاری هیچ تفاوتی بین محیط های روستایی و شهری، در درجه بندی والدین از مشکلات رفتاری کودکان نیافتند. با وجود این، درجات بالاتر مشکلات رفتاری در مناطق واسطهای شهری (یعنی مناطق شهری کمتر از یک میلیون جمعیت دیده شد. در مقایسه با مناطق روستایی، حجم بالایی از بزهکاری در مناطق شهری اتفاق می افتد ولی مشکل عمده در شناسایی محیط های شهری، به عنوان عامل سببی انحراف اجتماعی، آن است که نمی توان شهرسازی را به آسانی از عوامل دیگری همچون جمعیت، کیفیت مسکن، حمایت جامعه یا محله، طبقه اجتماعی و... جدا ساخت (فارینگتون، ۱۹۹۵، ۱۹۸۶). با وجود این، آشکار است که امروزه عملکرد خانواده و پرورش کودک در محیط شهری کار دشواری است (گوارا ، آثار ، ویس برگ، ۱۹۹۷، زایاس، ۱۹۹۵).

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع بزهکاری نوجوانان

دانلود پروپوزال روش تحقیق روانشناسی بالینی در مورد بزهکاری