چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی

انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی باید با استفاده از متغیرهایی باشد که ارزش پژوهش داشته باشد و همچنین جدید و کارنشده باشد.

در این مقاله ایده هایی درباره رابطه تلاش فراتوانی و رضایت از زندگی با استرس ، بررسی رابطه اعتیاد به کار با استرس و فرسودگی شغلی در مدیران ...، بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی (جرأت ورزی و نه گفتن) بر کاهش استرس و موفقیت شغلی کارکنان، رابطه اعتیاد به کار با کیفیت زندگی و رضایت شغلی، رابطه اختلال وسواس احتکار با سلامت روان و کیفیت زندگی، ارائه شده است.

چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی (ایده 121) : رابطه تلاش فراتوانی و رضایت از زندگی با استرس
آنهایی که به دلیل شروط و شرایط سنگین دچار استرس می شوند نه تنها خود را ناکافی می پندارند، بلکه همیشه ناراضی و ناخشنودند و این ناخشنودی می تواند عادت آنان شود و به شیوه زندگی شان تبدیل شود. این افراد به محض این که انجام پروژه و وظیفه ای را به اتمام می رسانند، به جای تأمل کردن و راضی بودن از کاری که انجام داده اند، احساس می کنند باید بلافاصله کار دیگری را آغاز کنند. این نوع احساس، دور تسلسل نافرجامی و احساس ناکافی بودن و نارسا بودن را به وجود می آورد و تصور می کند که کارش نتیجه خوبی به بار نیاورده پس باید ادامه دهد تا به نتیجه مورد نظر نایل آید. اثر این دور تسلسل احساسی خیالی بسیار بیشتر از اثر کار فیزیکی و جسمی سنگین است و خستگی و استرس را بیشتر می کند. آنهایی که هرگز از کاری که انجام می دهند راضی نیستند به زودی به مرحله «تلاش فراتوانی»؛ یعنی همان فاز «من مناسب و کافی نیستم» گرفتار می شوند. این افراد دائم و بی وقفه، هر ساعت و هر روز مشغول برنامه ریزی و اجرای طرح های گوناگون، چه در خانه چه در محیط کار می باشند و باز هم احساس نارضایتی و ناکافی بودن می کنند. پس چه وقت این افراد راضی و خرسند می شوند؟ آیا اصلا این ها توان خشنود و رضایت مند شدن را دارند؟

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع رضایت از زندگی



چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی (ایده 122) : بررسی رابطه اعتیاد به کار با استرس و فرسودگی شغلی در مدیران ...
اگر از کاری که می کنیم راضی نباشیم و فکر کنیم تا مناسب و ناکافی هستیم باید تا سر حد فرسودگی و نابودی تلاش و کار کنیم تا مورد تشویق و توجه دیگران قرار گیریم. از آنجا که ما عادت کرده ایم هر کار و وظیفه ای را سریع و بدون استراحت انجام دهیم، شاید دفعات اول بشود وقت ناهاری را کم کنیم، شب ها و تعطیلات را هم اضافه کاری کنیم تا کار محوله را زودتر از موقع تحویل دهیم و مورد تشویق رؤسا قرار گیریم و وظیفه جدیدی تحویل بگیریم، اما آخرش که چی؟ باید مواظب خودمان باشیم و سعی کنیم از کاری که می کنیم و آنچه که انجام می دهیم راضی و خشنود باشیم. به کاری که تمام کرده ایم نگاه مثبت کرده و خود را به نوعی تشویق کنیم. سعی کنیم از کاری که انجام داده ایم لذت ببریم و از این بابت شاد باشیم و بلافاصله و بدون استراحت به کار دیگری مشغول نشویم. سعی کنیم خاطره خوب و خوشایندی در ذهن مان باقی بگذاریم و به خود بقبولانیم که کارمان را با کیفیت بالا و در حد خیلی خوبی به انجام رسانده ایم.

دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری اعتیاد به کار



چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی (ایده 123) : بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی (جرأت ورزی و نه گفتن) بر کاهش استرس و موفقیت شغلی کارکنان
نه گفتن شاید مشکل ترین کاری باشد که اغلب با احساس گناه و بدهکاری هم همراه می شود. دوست داریم با دیگران همکاری و همیاری داشته باشیم. کسی را ترنجانیم، ناامید و مأیوس نکنیم و با محبت و مهربان باشیم، اگر همیشه موافق دیگران نباشیم و به آنها خوشرویی و مهربانی نکنیم دچار ناراحتی وجدان و شرمندگی می شویم. هر دوی ما سال های زیادی را به علت تمرین نه گفتن به سختی گذرانده ایم و عواقب ناگوار آن را هم تجربه کرده ایم. ما همزمان در سه شغل انجام وظیفه کرده ایم؛ نوشتن کتابی را در دست داشته ایم، در جلسات مدیران شرکت حضور پیدا کرده ایم و پی درپی در جشن ها و مراسمی که به مناسبت های گوناگون از طرف شرکت ترتیب داده می شود، شرکت کرده و خسته و فرسوده شده ایم، پی در پی به سخنرانی های گوناگون دعوت شده ایم و برای حضور داشتن و چادرزدن در طبیعت جواب مثبت داده ایم و بالاخره این که در بستر بیماری هم مشغله های شغلی را با خود داشته ایم. نه، تنها یک واژه نیست که بدون واکنش ادا می شود. ته، دارای یک بار معنایی و عملی است که به گونه های مختلفی نشان داده می شود. و به خوبی نشان می دهد، ما که هستیم یا که نیستیم و چه چیز را می پذیریم و چه چیز را نمی پذیریم. دلایل فراوانی وجود دارد که ما نه تنها با آن چیزی که مورد توافق مان نیست مخالفت نمی ورزیم؛ بلکه حتی گاهی با رغبت و برخلاف میل و اراده درونی مان عمل می کنیم؛ مثلا برایمان بسیار مشکل است که به دیگران اعتماد کنیم و دست از کنترل آنها برداریم. ما با کمال میل حاضریم همه کارها را خودمان انجام دهیم تا مطمئن شویم به نحو احسن انجام می شوند (یعنی که ما به توانایی دیگران باور نداریم.

دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری مهارت های زندگی

دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری مهارت جرأت ورزی (قاطعیت)



چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی (ایده 124) : رابطه اعتیاد به کار با کیفیت زندگی و رضایت شغلی
هر کس از خود توقع دارد که کارهای زیادی، چه اختیاری و چه اجباری و از سر وظیفه انجام دهد. ما گذر زمان را به حساب نمی آوریم و تصور می کنیم وقت کافی برای همه کارها وجود دارد؛ اما وقت تنگ، کوتاه و ناکافی است. برای اینکه سالم باشیم و یک زندگی خوب و رضایت بخشی داشته باشیم، باید برای وقت مان برنامه ریزی کنیم. ما هر روزه به شکار لحظه ها و دقايق مشغولیم تا به انجام کارهای مان برسیم. ما به خوبی می دانیم مسواک زدن مان چقدر طول می کشد، چه قدر زمان می برد تا پس از پایان کارمان به مغازه برویم و وسایل و مواد شام بچه ها را قبل از شروع برنامه کودک تهیه کنیم. بعضی ها حتی دقیق می دانند که مثلا تا گاراژ ۴ دقیقه، تا محل کار ۳۲ دقیقه رانندگی و برای آماده شدن به کارهم ۵ دقیقه وقت لازم است تا هر روز صرف کنند. بعضی روزها شانس با ما همراه است و تقریبا به همه کارهای مان می رسیم؛ اما اغلب به یک یا چند تا از کارهای مان نمی رسیم و روزمان خراب می شود. ما که خود را با چنین شدتی درگیر کار می کنیم و تمام وقت مان را با کار و وظیفه پر می کنیم باعث استرس، اضطراب و زحمت دیگران نیز می شویم که دائم باید دخالت کنند و ما را از وضعیتی که در آن گرفتار شده ایم نجات دهند. انسان به راحتی می تواند اسیر خیالبافی شود و اهدافی خارج از توان خود را برنامه ریزی کند. حتما بارها اتفاق افتاده که در بطن کاری که انجام می دهیم به خود آمده و از خود پرسیده باشیم: «واقعا دارم چه کار می کنم؟» آنانی که زندگی آسوده، آرام و بی دغدغه ای دارند به این دلیل است که به تنظیم اوقاتشان و برنامه ریزی حساب شده عادت کرده اند و توانمندی های خود را به خوبی می شناسند. در برابر مشکلاتی که برایشان پیش می آید، واکنش های به موقع و متناسب نشان می دهند. به چه دلیل است که ما فکر کنیم همه روزه باید وقت انجام همه کارها را داشته باشیم؟ چه چیزی ما را مجبور به فعالیت و دوندگی فوق العاده می کند؟ آیا چیزی از دست می دهیم اگر با عجله و استرس کار نکنیم و دوندگی نداشته باشیم؟

دانلود مبانی نظری کیفیت زندگی کاری



چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی صنعتی سازمانی (ایده 125) : رابطه اختلال وسواس احتکار با سلامت روان و کیفیت زندگی
در جامعه مصرفی ای که زندگی می کنیم، انگار یک قدرت مغناطیسی باعث می شود همه چیز را بی آنکه حتی درباره شان فکر کرده باشیم به طرف خود بکشیم و انبار کنیم. گویی، هم ما صاحب و مالک آنها هستیم و هم آنها مالک و صاحب ما. چیزها و وسایلی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، هم جای زیادی می گیرند و هم وقت و انرژی زیادی برای تمیز، مرتب و منظم کردن آنها لازم است، علاوه بر این ما علاقه خاصی به داشتن وسایلی که مستلزم مراقبت و نگهداری ویژه ای هستند، نظیر خانه تابستانی، قایق، دو تا ماشین سواری، کلبه ای ساکت و آرام در دل طبیعت و دامنه کوه و تپه داریم. خب همه این ها احتیاج به نگهداری، تعمیرات و مراقبت دارند و نداشتن وقت برای انجام این امور و نیز برای استفاده کافی از همه آنها باعث استرس و ناراحتی وجدان مان می شود یکی از راه های کسب وقت بیشتر، عادت کردن به زندگی ساده تر و داشتن وسایل کمتر و ساده تر است. هر دوی ما همین روش را برگزیده ایم و تعداد زیادی از اسباب و وسایل مان را دور ریخته ایم و خود را به زندگی ساده و آرام عادت داده ایم. «نينا» هنگامی این نقطه عطف را در زندگی، روح و جسم خود احساس کرد، که از تمام کاغذها، وسایل و چیزهای شرکتش خلاص شد و خود را از دست آنها راحت کرد. «باربورو» هم زمانی احساس آرامش و راحتی کرد که وسایل و چیزهای اضافی اش را جمع کرد و همه آنها را به مؤسسات خیریه سپرد و از دستشان خلاص شد. یک خانواده هم بهتر است که خود را به این نظم و ذهنیت عادت دهد که یک وسیله می خریم اما دو تا وسیله را بیرون می ریزیم». بچه ها هم لازم نیست مرتب اسباب بازی های جدید و نو بخرند و بهتر است با همان اسباب بازی های قبلی شان بازی کنند.