چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی

برای چگونگی انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی با ایده های جدید طرحی است که در این سایت از آن استفاده شده است تا به رایگان بتوانید موضوع دلخواه خود را طراحی کنید.

پیشنهاد موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی (ایده 21) : تاثیر درمان پذیرش و تعهد بر کاهش اضطراب و افزایش کیفیت زندگی
فرضیات مربوط به درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و نظریه قاب بندی ارتباطی نشان دهنده شیوه ای متفاوت به منظور پرداختن به درد و رنج انسانی است. اگر اضطراب روانی مشخص بخشی از زندگی عادی انسان باشد که نتوان از آن اجتناب کرد و اگر اجتناب تجربی غالبأ اضطراب را افزایش و کیفیت زندگی را کاهش دهد، شاید روان درمانی به مراجعان در یافتن راهی به منظور پذیرش اضطرابی که در مسیر دنبال کردن زندگی معنادار، هدفمند و سرزنده بروز می کند، کمک کند. این پیشنهاد جدیدی نیست و از یک نظر شبیه نصیحت هایی است که از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان دریافت می کردیم که انجام آنها بسیار دشوار بود: در زندگی خم به ابرو نیاورید، مشکلات را تحمل کنید و مسئولیت های خود را انجام دهید.
پیشنهاد موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی (ایده 22) : درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و نظریه قاب بندی ارتباطی
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مبنای نظریه قاب بندی ارتباطی پیشنهاد عملی تر و جذاب تری از استقامت محض را ارائه می کند. مهم ترین فرض نظريه قاب بندی ارتباطی در مورد زبان و ادراک این است که انواع کلمات انتزاعی و ارزیابانه که با آنها روبه رو هستیم، ادعا می کنند که می توانند واقعیت را توصیف کنند، اما در واقع نمی توانند واقعیت را توصیف کنند. بنابراین پذیرش مورد درخواست از یک مراجع در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد شبیه به پذیرش تجربه واقعی وی و تجربه ذهنی وی نیست. نکات مربوط به پذیرش، خنثی سازی شناختی و خود زمینه ای نشان می دهند که چگونه این تمایز عملی می شود.
پیشنهاد موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی (ایده 23) :  درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و اختلاللات زبانی
مبنای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نظریه رفتاری زبان و ادراک انسان است که نظریه قاب بندی ارتباطی نامیده می شود. از آنجا که نظریه قاب بندی ارتباطی نسبتا پیچیده است و امکان پرداختن به این نظریه در اینجا وجود ندارد، اجزای خاص فنی این نظریه مورد بحث قرار نمی گیرد (برای کسب اطلاعات بیش تر به بلکلج، ۲۰۰۳ مراجعه کنید). اما در مورد ماهیت این نظریه و ارتباط آن با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بحث می شود. مشخص شده است که توصیفات بنیادین رفتاری از زبان و ادراک انسان (اسکینر، ۱۹۵۷) از نظر تجربی عملی و قابل کاربرد نیستند (هيز، بارنز-هلمز و راش ، ۲۰۰۱ الف). مطالعات آزمایشگاهی بسیاری که از دهه ۱۹۷۰ به بعد انجام گرفته که برخی از آنها در هیز و همکاران ۲۰۰۱ مورد بحث قرار گرفته است)، قاطعانه نشان می دهند که توانایی های کلامی انسان آشکارا بر قابلیت نظریه رفتاری متعارف (اسکینر، ۱۹۷۴) به منظور پیش بینی یا کنترل رفتار انسانی (نسبت به رفتار غیرانسانی) تأثیر می گذارند.
پیشنهاد موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی (ایده 24) : نظریه قاب بندی ارتباطی و نگرش ها و رفتار کلامی
 نظريه قاب بندی ارتباطی استیون هيز و همکاران در اواسط دهه ۱۹۸۰ به عنوان تلاشی به منظور حفظ نقاط قوت نظریه رفتاری متعارف ارائه شد. این نظریه مفاهیم خود را به صورت خلاصه بسط داد تا شگفتی های زبان و ادراک انسان را تبیین کند. فرضیات نظريه قاب بندی ارتباطی نسبتا ساده اند. در این نظریه، زبان یا رفتار کلامی به عنوان رفتار عامل در نظر گرفته می شود، یعنی اصولا آنچه ما می گوییم، انجام می دهیم یا می اندیشیم، ناشی از سابقه تقویت سخنان و افکار ما در شرایط مشابه است.
پیشنهاد موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی (ایده 25) : نظریه قاب بندی ارتباطی و مهارت های ارتباطی
 با اینکه اسکینر (۱۹۵۷) رفتار کلامی را مشابه هر رفتار عامل دیگر به عنوان یک عامل تلقی می کند، هیز و همکاران معتقدند که زبان یک عامل ارتباطی و نشان دهنده توانایی های اشتقاقی منعکس شده توسط اصول بنیادین منطق رسمی است. به عبارت دیگر، براساس نظریه قاب بندی ارتباطی، کاربرد زبان مستلزم محرک های ارتباط دهنده (اشیا، افراد، افکار، خاطرات و عواطف) به شیوه ای است که نحوه درک ما از این محرکها و واکنش ما نسبت به آنها را تغییر می دهد.