موضوع جدید پایان نامه روانشناسی درباره کلیشه جنسیتی

برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره کلیشه جنسیتی ایده های این متن را بررسی کنید.

موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی  (ایده اول) : مقایسه معنای تناسبهای جنسیتی
 گاهی اوقات الگوهای رفتاری و ویژگیهای رفتاری متفاوت و مخالف در قبال مذکر و مونث با الگوهای کلیشهای پذیرفته شده زنانه و مردانه همراه می شود. آنهایی که از الگوهای کلیشه ای پیروی می کند، موافقت و رضایت اجتماع را کسب می کنند. در حالی که آنهایی که از این الگوها پیروی نمی کنند، مورد پذیرش جامعه قرار نمی گیرند. از اولین سالهای کودکی به وی آموزش داده می شود که از معیارهای مناسب با جنسیت خود پیروی کند.


موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی  (ایده دوم) : رابطه سنت های فرهنگی با کلسشه های جنسیتی
فرد هنگامی که به دروان جوانی می رسد معمولا از معیارهای بزرگسالان پیروی می کند. به دلیل اینکه الگوهای رفتاری- عاطفی، نگرشها و ویژگیها تا حدود زیادی تحت تأثیر رسم و رسومات و سنتهای فرهنگی است، این الگوها تا حدود زیادی در فرهنگهای مختلف و حتی در میان افراد طبقه های اجتماعی و فرهنگی مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال، رفتار کلیشه ای پذیرفته شده یک اشراف زاده در بسیاری از کشورهای اروپایی در طول قرن ۱۸ امروزه به عنوان یک رفتار" بچه ننه ای" و به اصطلاح" لوس بازی"تلقی شده است.


موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی  (ایده سوم) : الگوی زندگی و کلیشه جنسیتی
 در فرهنگ خود ما، اظهارات آشکار رقابت جویی و ستیزه جویی به خصوص در میان مردان تا حدود زیادی در گروههای پایین تر اقتصادی و اجتماعی در مقایسه با گروه متوسط و بالا دیده می شود. الگوهای کلیشه ای متناسب با جنسیت، در یک فرهنگ از زمانی به زمان دیگر متفاوت است. تغییرات، زمانی مناسب تلقی می شود که عموما باعث تغییرات در الگوی زندگی مذکر و مونث درون گروه فرهنگی شود.


موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی  (ایده چهارم) : عوامل موثر بر تغییر کلسشه های جنسیتی
 بعد از جنگ جهانی دوم، ازدواجهای زود هنگام خانواده های پر جمعیت و هزینه بالای زندگی بسیاری از زنان را به بازار کار کشاند. به طور مشابه، کمبود کمکهای داخلی و هزینه بالا، زنان را بر آن داشت که در بیرون از خانه فعالیت کنند؛ در نتیجه مردانی که در کارهای داخل خانه به همسران خود کمک می کردند اساسأ دیگر به عنوان "بچه ننه" به حساب نمی آمدند.