انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی با ایده های جدید

برای انتخاب موضوعات جدید پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی ایده های پیشنهادی ما را در این صفحه درباره تفاوت های جنسیتی بررسی کنید.

انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده اول) : رابطه تصور از خود (خودپنداره) با جنسیت
اثرتصور از خود (خودپنداره) بر جنسیت مذکر تحت تاثیر بسیاری از شرایط، پسرها در می یابند که در خانه، مدرسه و بالاتر از آن در جامعه نسبت به دخترها محبوب تر هستند. از طرفی اگر پسری احساس کند که والدینش خواهران او را کم دردسرتر و مفیدتر می دانند، این احساس تصور از خود (خودپنداره) به او آسیب می رساند.


انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده دوم) : مقایسه ارتباط پسر و دختر بودن با احساس ارزشمدی

همانطور که هارتلی (۲۰۰۱) در این مورد توضیح داده است:
دختر می تواند به راحتی و با اطمینان از همان ابتدا با وظیفه شناسی و آمادگی به دنیای صمیمی خانواده وارد شود و احساس ارزشمندی کند. پسری که در خانه کودکی خود را با دعوا و مشاجره می گذراند همواره مجبور می شود با پرخاشگری خود را اثبات کند.» به عبارت دیگر، اگر پسری در موقعیت دلخواه خود احساس امنیت کند از خود راضی، متکبر و پرتوقع می شود به ویژه در موقعیتهایی که جنس مونت وجود دارد. بیش از این به دلیل اینکه او احساس برتری در برابر جنسیت مونت دارد و به این دلیل که قرنهاست جامعه دارای افراد حمایت کننده از حقوق جنسیت مذکر است بنابراین با استفاده از قدرت خود سعی به حفظ برتریش در برابر دختر می کند. اینها راههایی است که به چنین امری منتهی شده است.


انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده سوم) : رابطه تفاوت جنسیت با توانایی تحصیلی
زنان به دلیل عدم برخورداری از فرصتهایی برای ابراز وجود ظاهرا فداکاری را به خود خواهی ترجیح داده اند. تفاوتهای جنسی تنها زمانی بر شخصیت اثر می گذارد که فرد از این تفاوتها و احساس گروه اجتماعی در قبال آنها با اطلاع باشد. اغلب کودکان از تفاوتهای فیزیکی بین دو جنسیت مذکر و مونث) در سن ۴ سالگی آگاه هستند. دخترها اساسا زودتر از پسرها به تفاوتهای جنسی (فیزیکی) پی می برند و همچنین کودکانی که با پدر و مادر خود زندگی می کنند زودتر از کودکانی که فقط با یکی از والدین خود زندگی می کنند به تفاوت های فیزیکی پی می برند. به عنوان یک اصل پسرها با رسیدن به سن بلوغ به تفاوتهای جنسی پی می برند. آگاهی از تفاوتهای روانی بین دو جنسیت، مثل تفاوت در توانایی تحصیلی، علایق و انگیزش، با دادن درسهای مشخصی در این رابطه به دست نمی آید بلکه با ایجاد موقعیتهایی که به آنها گفته شود که تواناییها و علایق زنانه یا مردانه مناسب چه نوع توانایی و علایقی هستند، الزامی است.


انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده چهارم): رابطه آگاهی از تفاوت جنسیت در کودکان با خودپنداره

در مدارسی که پیشرفت تحصیلی برای شاگردان عمومیت ندارد تعداد کمی از کودکان واقعا میدانند که تفاوتهای بین دخترها و پسرها چیست. به هر حال، آنها درست بعد از ورود به دبستان پی می برند که هر دو جنسیت (مذکر و مونث) علایق متفاوتی دارند. آنها یاد می گیرند که جنس مذکر بازیها و ورزشها را به بازی در تئاتر و برنامه های کمدی و فیلمهای سینمایی ترجیح دهند. آنها می فهمند که بزرگسالان درست مانند کودکان دارای علایق متفاوتی هستند، آنها پی می برند که مادران علاقه بیشتری به فعالیتهای نشسته، حل مسائل و حرف زدن دارند در حالی که پدران علاقه به کارهای بیرون از خانه از قبیل ماهیگیری، شکار و گلف بازی دارند و کمتر علاقه ای به خواندن، رفتن به سینما یا تماشای تلویزیون در مقایسه با مادران دارند.


انتخاب موضوع پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی (ایده پنجم) : رابطه نگرش های اجتماعی با تفاوت جنسیتی
 نهایت آگاهی از تفاوتهای جنسیتی اساسا در زمان بلوغ ایجاد می شوند، زمانی که بدن در حال رشد، زمینه اشتغال ذهنی آنها را به مسائل جنسی که شامل تفاوتهای فیزیکی و ذهنی هر دو جنسیت است، بوجود می آورد. این آگاهی هر سال افزایش می یابد. همانگونه که دو جنسیت راههای متفاوتی را در قبال هم تجربه می کنند و علایق متفاوتی را از خود نشان می دهند الگوهای متفاوتی از رفتار را نیز بروز می دهند. آگاهی از نگرشهای اجتماعی به تفاوتهای جنسیتی که بعدا به وقوع می پیوندد با آگاهی از تفاوتهای ذهنی جنسیتی (مذکر و مونث) مشابه هستند. در طول دوران کودکی، تفاوت های فیزیکی در ظاهر و توانایی پایداری، در ایجاد تفاوتها در نگرشهای اجتماعی خیلی کافی نیست.


برای سفارش انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی طبق متغیرهای مورد نظر خود با ما در ارتباط باشید.