برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی تربیتی پیشنهادات ما را در این متن بررسی کنید.

موضوع پیشنهادی پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره نگرش دانش آموز به مدرسه با سازگاری :
واکنش یک فرد به هر موقعیتی در محل کار یا مدرسه یا در فعالیتهای اجتماعی با توجه به موقعیت وی بر تصور از خود فرد و سازگاریش اثر می گذارد. نگرش دانش آموز به مدرسه هم بر سازگاریهای آموزشی و هم بر سازگاریهای غیر آموزشی وی اثر می گذارد.


موضوع پیشنهادی پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره رابطه سازگاری دانش آموزان با نگرش معلمان:
موفقیت آموزشی فرد و سازگاری او با فعالیتهای فوق برنامه مدرسه بر قضاوتهای معلمان، والدین و همکلاسیهای فرد نسبت به او اثر می گذارد. این قضاوتها بر رفتار با او و شیوه تربیتش اثر می گذارد. دانش آموزانی که نگرشهای مناسبی به آموزش و پرورش دارند معمولا با توجه به ظرفیتشان کار می کنند و با مدرسه به خوبی سازگار می شوند در عوض آنهایی که نگرش نامناسبی دارند بیشتر قصور می کنند و کمتر می آموزند علاوه بر این آنها کمتر برای وفق دادن خود با مدرسه و معلمان و همکلاسیها، درسها و فعالیتهای فوق برنامه آموزشی با قوانین مدرسه تلاش می کنند.


موضوع پیشنهادی پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره رابطه سرکشی کودکان و ناتوانی تحصیلی:
بسیاری از کودکان سرکش از رفتن به مدرسه امتناع می کنند و خود را به عنوان یک فرد ناتوان تلقی می کنند؛ زیرا قانون تحصيل اجباری و نه تمایل خودشان باعث حضور آنها در مدرسه شده است. کار کردن به میزان کمتر از ظرفیتهایشان به افزایش عدم سازگاری آنها با مدرسه منجر می شود. در آن زمان آنها خود را ناتوان تر از آنچه که هستند میدانند. آنها هر انگیزه ای را ممکن است به دست آورده باشند تا بتوانند با توجه به آن کاری را انجام دهند که باید انجام دهند. زمانی که این نگرشها شکل می گیرد تغییر آنها مشکل است.


موضوع پیشنهادی پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره رابطه تصور از خود کودک با مشکلات خواندن:
چنانچه کودکی بر این باور باشد که در خواندن ضعیف است یا مشکلاتی در این زمینه دارد، تا زمانی که نتواند با تغییر تصور از خود متقاعد شود، نمی تواند خواندن خود را اصلاح کند و در عوض در برابر یادگیری مقاومت می کند. نگرشهای اولیه به مدرسه، همچنین تجربه های رفتن به مدرسه چه تأثیر سازنده یکپارچه ای بر دانش آموز داشته باشند، چه تأثیر مخرب، این امر نه تنها به موقعیت مدرسه؛ بلکه به نگرش فرد به مدرسه و الگوهای رفتاری او بستگی دارد. به همین علت است که نگرشهای اولیه به مدرسه بسیار مهمند.


موضوع پیشنهادی پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره رابطه نگرش کودکان به مدرسه با نگرش والدین:
مطالعات نشان میدهد کودکان آمریکایی تمایل زیادی برای رفتن به مدرسه دارند. رفتن به مدرسه از نظر آنها نشانه بزرگ شدن است. این امر به نگرش مطلوب خانواده کمک می کند؛ زیرا آنها بر این باورند که این امر باعث سازگاری و آسان گیری کودک با مدرسه خواهد شد. متأسفانه اغلب والدین غیر واقعی به مدرسه می نگرند؛ زیرا بر این باورند که آنچه که کودکان در مدرسه یاد می گیرند مطابق با انتظاراتشان نیست.