برای انتخاب موضوع پروپوزال و پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی در مورد نقش مدرسه و معلم و والدین در شکل گیری شخصیت دانش آموز و تصور از خود او این متن را از دست ندهید.

موضوع پیشنهادی پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی در مورد رابطه شخصیت با خانه و مدرسه :
مدارس و دانشکده ها علاوه بر خانه، عوامل تعیین کننده تفکر شخص درباره خود و الگوهای عادی رفتارش هستند. سولومن (۱۹۹۵) با تأیید این موضوع چنین گفته است: کلاس درس باید به عنوان یک نیروی ثانویه در کنار خانه در رشد شخصیت دانش آموز نقش مهم و مؤثری داشته باشد». پارکر (۱۹۹۷) نقش برجسته و مهم خانه را چنین بیان کرده است:پسرها و دخترها به عنوان عناصر اولیه مدرسه تلقی نمی شوند. آنها پیش از این پنج یا شش سال در خانه فعالیتهایی را انجام داده اند.


موضوع پیشنهادی پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی در مورد مقایسه نقش والدین و معلم در شخصیت دانش آموز :
 ما بیشتر بر این باوریم: آن میزان که مدرسه می تواند در رشد استعداد کودک موثر باشد به انجام فعالیتهای قبلی که در خانه توسط وی صورت گرفته است، محدود می شود. با وجود این نقش مدرسه به عنوان یک عامل تقویت کننده شخصیت مشکل به نظر می رسد. صرف نظر از والدین، معلمان بیش از دیگران بر رشد شخصیت کودک تاثیر می گذارند. رابطه بین معلم و کودک به طور چشمگیری تحت تأثیر سالهای اولیه حضور کودک در مدرسه قرار می گیرد؛ یعنی زمانی که معلمان در ساعتهایی که کودکان خارج از خانه هستند به طور معمول نقش جانشین اولیای آنها را ایفا می کنند. با بزرگ شدن کودک تأثیر معلم کاهش می یابد. این امر همچنین در مورد والدین وجود دارد. بنابراین با کاهش نقش والدین و معلمان اساس شخصیت فرد شکل می گیرد. طی سالهای اولیه کودک دنیای وی به دو قسمت می شود: دنیای خانواده، دنیای مدرسه. چنانچه هردو دنیا یکسان باشند به صورتی که ارزشها و معیارهای والدین و معلمان یکسان باشد، انتظارات والدین و معلمان بر هم منطبق است، و شیوه های راهنمایی کودک یکسان است و یکی باعث تقویت دیگری خواهد شد. از طرف دیگر چنانچه ارزشها، انتظارات و شیوه های هدایت کودکان یکسان و مشابه نباشد یا متضاد با یکدیگر باشد، کودک گیج می شود. برای مثال چنانچه معلمان برای مطالعه ارزش زیادی قائل شوند و والدین ارزش کمی، کودک دچار تعارض شده و نمی داند که کدام را باید به عنوان یک ضابطه بپذیرد.


موضوع پیشنهادی پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی در مورد نقش موسسات آموزشی در تصور از خود دانش آموز :
دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که چرا مؤسسات آموزشی در رشد شخصیت تا این حد نقش مهمی را ایفا می کنند: اول اینکه همه کودکان بدون توجه به برتریهای شخصی باید به مدرسه بروند، دوم اینکه، تأثیر مدرسه در سالهای اولیه زندگی زمانی مشخص می شود که تصور از خود فرد شکل می گیرد. اگر چه سال ورود کودکان به مدرسه با توجه به موقعیتها و کشورهای مختلف متفاوت است، بیشتر کودکان مدرسه را از سن شش سالگی آغاز می کنند و برخی دیگر از سن دو یا سه سالگی پیش دبستانی را آغاز می کنند.
از جمله خدمات ما در این سایت طراحی موضوع جدید برای پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی همراه با اخرین منابع و مقاله بیس است .