برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی درباره تفاوت زنان و مردان با ما همراه باشید.

تفاوت زنان و مردان آمیخته با مباحثی است که برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی مناسب است :

در طول تمام قرنها نقشهای تعیین شده برای دو جنس کاملا متفاوت بودند و وظیفه پسرها و مردها در مقایسه با دخترها و زنها بسیار مشکل تر بوده؛ بنابراین از اعتبار بیشتری برخوردار بوده اند. نقشهای سنتی بر اساس این فرض و گمان شکل می گرفت که مردان از نظر فیزیکی قوی تر هستند و از نظر ذهنی در مقایسه با زنان برتری دارند و باید نقش اصلی را ایفا کنند اگر چه این کار حتی اگر برای آنها باعث خطرات بزرگتر می شد و یا حتی مرگ زود هنگام آنها را به دنبال داشت.

برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی مشاغل مردانه و زنانه را در دو گروه می توان بررسی کرد:

نقش سنتی زنان نسبت به نقش مردان در درجه ای پایین تر قرار می گرفت. بدین ترتیب به توجیه این مسأله می پرداخت که زنان معتقد هستند که قادر به انجام کارهای خطرناک و مشکل مثل مردان نیستند. نقش زنان بر اساس احساس آنها شکل می گرفت. بدین ترتیب انتظار می رفت که زنان مسئول کارهای عاطفی و روابط گرم در خانه باشند. انتظار می رفت که زن موفقیتهای خود را از طریق عامل ثانوی و خشنودی به دست آورد یا در ارتباط با پدر، همسر یا در ارتباط با جنس مذکر به رضایت دست یابد، در حالیکه مردان رضایت خود را از طریق موفقیت های خود به دست می آورند. بنابراین نقش مونت با نقش جنس مخالف و نقش مذکر با خود شخص سازگاری داشت.

آیا برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی می توان به سراغ وضعیت پذیرش نقش جنسیتی در فرهنگ های مختلف رفت؟

همانگونه که الگوهای زندگی تغییر کرده اند، بسیاری از فرهنگها به تدریج انتظارات جنسی نقش را پذیرفته اند. نقشهای جدیدی به صورت نقشهای گسترش یافته، تساوی گرا یا مساوات طلبانه در آمده اند تمام این نقشها نشان دهنده این اعتقاد است که اختلافات موجود بین دو جنس نسبت به گذشته اهمیت خیلی کمتری داشته است و برای داشتن زندگی موفق در فرهنگ پیشرفته و جدید شهری خیلی اهمیت ندارد.

برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی مردسالاری و زن سالاری را با ایده های قبلی پیوند دهید:

نقشهای مونث و مذکر هرچند که هنوز هم متفاوت است؛ اما باعث تسلط یکی و اطاعت دیگری نمی شود. ارزش آنها از نظر گروه اجتماعی مساوی است. شاید تغییر اساسی باعث شده باشد تا نقش جنس مونث با خود شخص سازگاری داشته باشد.

اگر به دنبال انتخاب موضوع جدید برای پروپوزال پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی هستید از خدمات ما می توانید استفاده کنید.