برای انتخاب یک موضوع پیشنهادی برای پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره نگرش و سرسختی تحصیلی با ما تا انتها همراه باشید.

برخی از موضوعات تحصیلی تا حدودی باعث سرسخت شدن و غیر قابل تحمل شدن نگرشها و ویژگیهای دانش آموز می شود، در حالی که دیگر موضوعات باعث بردباری و افزایش درک و فهم او می شود. برای مثال، ریاضیات و علوم به دلیل اینکه دقیق و آشکار هستند دانش آموز را تشویق به استفاده از روشی می کند که هماهنگ با یک الگوی توصیف شده باشد.

همزمان با این اثر، آنها هر گونه میل و اشتیاقی که دانش آموز در جهت ابتکار و خلاقیت داشته باشد از بین می برد. دانش آموزانی که رشته اصليشان ریاضیات و علوم است یا افرادی که به این موضوعات علاقه زیادی دارند در مقایسه با دانش آموزانی که این دروس را فقط به عنوان دروس پیش نیاز گرفته اند بیشتر تحت تأثیر آنها قرار می گیرند؟ زیرا آنها در این دروس قوی هستند و حس می کنند که اینها موضوعاتی هستند که بعدها بیشتر در زندگی شان به درد خواهند خورد. در عوض، دروسی مانند ادبیات، موسیقی، هنر و زبانهای خارجی باعث تقویت خلاقیت و ابتکار فرد می شود که این امر با تأکید بر بیان احساسات و ارزیابی کار دیگران صورت می گیرد.

دروس مربوط به علوم اجتماعی مانند مدیریت، روانشناسی و مردم شناسی به دانش آموز کمک می کنند تا خود و مردم را بهتر بشناسند و او را تشویق می کند تا آزادتر و بردبارتر باشد و به مردم احترام بیشتری بگذارد (کرادر ۱۹۹۰).

سفارش جدیدترین موضوع پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره نگرش تحصیلی و متغیرهای جدید و بروز با ما در ارتباط باشید.