برای انتخاب یک موضوع جدید برای پروپوزال پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی نیاز به متغیر جدیدی دارید.

هیجان بی اعتمادی به دامنه ای از نسخه ها محدود می شود که فرد دیگری را به عنوان فردی غیردوست داشتنی، غیرقابل اتکاء، غيرتأييدگر و تحقیرکننده میپندارد. هر گونه تجربه سوء رفتار یا ناامیدی از همسر می تواند باعث ایجاد عاطفه شرم حداقل به طور مختصر شود. با این وجود چنانچه نسخه بی اعتمادی قوی فعال شود، آنگاه پاسخ عاطفی فرد پررنگ تر خواهد بود و ناگهان کوتاه همسر معنای پررنگ تری می یابد «آیا او واقعا به من اعتماد دارد یا تا آخر با من بدرفتاری کرده و مرا رها خواهد کرد؟» ممکن است فرد شروع به زیر سؤال بردن منش، تعهد، صداقت و ... همسر خود نماید.

در این زمان است که فرد شروع به گردآوری شواهد نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن همسرش کرده و سعی می کند نشانه های حاکی از آن را در رفتار وی جستجو کند. فرد همسر خود را این گونه متهم می کند: «تو همواره با من بدرفتاری می کنی و هرگز به احساس هایم فکر نمی کنی». تمایل برای چسبیدن به این شواهد متأثر از نسخه های بی اعتمادی اوست تا واقعیت های مربوط به اینکه همسرش چه رفتاری را با او دارد. از آنجایی که فرد در زمان تجربه شرم یا بی اعتمادی در سلطه عاطفه شرم گرفتار شده است محرک لازم برای هیجان تقویت می شود و فرد به نسخه های موجود در هیجان های خود باور پیدا می کند، اما هنگامی که وی در سلطه عاطفه شرم قرار ندارد ممکن است همان باورها را باورهایی غیرمنطقی برآورد کند. به همین دلیل است که فرد پس از فکر کردن به عقب و از بابت آنچه در خلال یک مجادله بیان کرده است پشیمان می شود، ولی بار دیگر همان کار را انجام می دهد با همان حرف ها را به زبان می آورد.

نمونه موضوع پیشنهادی :

نقش ابعاد دلبستگی در راهکارهای انطباقی و غیرانطباقی تنظیم هیجان با واسطه‌گری ظرفیت شناختی سرکوب افکار ناخواسته، خودکارآمدی اجتماعی و خودافشاسازی


دانلود پروپوزال کامل این موضوع