پیشنهاد موضوع جدید برای پروپوزال پایان نامه روانشناسی خانواده می تواند درباره الگوی گسستن خصمانه باشد که موضوعی جذاب است.

الگوی گسستن خصمانه: چنانچه شوهر در واکنش به اعتراض جدی زن، با اجتناب پاسخ دهد، زن برای اعمال هرگونه اثر بر همسرش احساس درماندگی خواهد کرد. زن یک روشی خصمانه را که به ندرت فروکش می کند در پیش می گیرد و شوهر این شیوه خصمانه را نقصی درزن می بیند نه چیزی که با رفتار خود او ربط دارد. شوهر غالبا آنچه موجب رنجش زن شده است را دست کم می گیرد. او در واقع بازن جدال نمی کند، اما به او اجازه نزدیک شدن را هم نمی دهد و به این ترتيب رابطه آنها جنبه سطحی پیدا می کند. مرد به ظاهر از رابطه راضی به نظر می رسد، در حالی که در مورد زن این گونه نیست. آنگاه شوهر در مورد زنش این دیدگاه را پیدا می کند که او صرفا فردی است که هیچگاه راضی نیست.

بیشتر افراد قادر به حفظ پاسخی اجتنابی به شکل همسان نمی باشند- عدم تملک مؤثر شرم البته بدون کمک گرفتن از مواد مخدر. به همین دلیل سوء مصرف مواد مخدر در این الگو بسیار رایج است. آنچه احتمالا رایج تر است ترکیبی از اجتناب به همراه رفتار ناسازگار دیگر همانند سرزنش گری است. در این قبیل موارد شوهر یا با بی تفاوت نشان دادن خود با خشمگین شدن پاسخ می گوید که هر دو واکنش فقط باعث تشدید مشکل اصلی، یعنی غفلت وی از نیازهای دلبستگی همسرش می شود.

جهت سفارش جدیدترین موضوعات پروپوزال پایان نامه و پروژه روانشناسی خانواده و انجام حرفه ای پروپوزال با ما در ارتباط باشید.