توییتر و فیس بوک و اینستاگرام و تلگرام و ... به عنوان شبکه های اجتماعی با ضریب نفوذ بالا بین کاربران ایرانی می توانند ایده مناسبی برای پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی و علوم اجتماعی باشند.

تویتر امکانی برای پیام گذاشتن است اما این پیام به جای آنکه برای یک نفر گذاشته شود در وب گذاشته می شود و شاید هزاران نفر آن را بخوانند. برای اکثر ما که از درک و دانش تکنولوژی بی بهره ایم ارزش تویتر مانند فیس بوک ملموس و شناخته شده نیست. پیامهایی که روی نت می گذارید «تويت» نامیده می شوند. کاربران تويتر سریع تر پاسخ دریافت می کنند. تویتر چیزی بین ایمیل، پیامهای فوری و ساختن صفحات وب است و کاربر آن پیوسته با دنیای بیرون تماس برقرار می کند و از این رو بیشتر شبیه به یک موتور جستوجو است که با آن می توان با افراد و مطالب گوناگون آشنا شد.

کاربران تویتر می توانند روی نت پرسشی بگذارند و به سرعت پاسخی دریافت کنند. تویتر همگام با ضرب آهنگ تند تکنولوژی پیش می رود و مورد علاقه افرادی است که همواره در حرکتند. مای اسپیس مورد علاقه گروههای موسیقی است زیرا تنظیم پروفایل، نمایش عکس، تبادل موسیقی و اطلاعات درباره اجراهای آینده در این فضا آسان است. این سایت به علت پیوند با باندهای موسیقی، از ویژگی پیشگام و غیرسنتی بودن برخوردار است. کاربران سایت با اتصال به شبکه وارد فرهنگ پاپ، موسیقی منطقه ای و صحنه های هنری می شوند. هرچند مای اسپیس به دلیل جذابیت و کاربرد گسترده فیس بوک، رواج سابق خود را از دست داده است اما بسیاری از کاربران هنوز جذب گرافیکهای رایگان و تنظیم های متنوعی می شوند که به هر کس اجازه میدهد پروفایل شخصی خود را ایجاد کند و هویت (یا شاید هویت مطلوب خود را به نمایش بگذارد.

مای اسپیس نیز مانند فیس بوک به کاربران اجازه می دهد افراد هم فکرو هم عقیده خود را پیدا کنند و با آنها در تماس باشند. فرندزتر خدماتی شبیه به فیس بوک و مای اسپیس ارائه می کند، اما اساسا شبکه ای آسیایی است که بیشتر کاربران آن نیز آسیایی هستند. لینکداین ویژه کار و تجارت و معرفی و عرضه خدمات و کالاهای تجاری است. پروفایل کاربران این سایت توصیفی است از تجارب، پروژه ها، تحصیلات و دوره های آموزشی شخصی خلاصه اینکه اصل بنیادی مشترک در تمام این سایتها صرفا ایجاد و حفظ روابط شبکه ای است. آنها این کار را خوب انجام میدهند و در عین حال چالش های جدیدی در مقابل افراد وابسته به اینترنت قرار می دهند. برای استفاده از خدمات پیشنهاد موضوع پروپوزال پایان نامه روانشناسی درباره توییتر با ما در ارتباط باشید.