همه متخصصان آموزش در مورد این مسئله اشتراک نظر دارند که مشکلات جدی در پیشرفت سواد آموزی می توانند بر کودکان و خانواده های آنها اثرات بسیار عمیق بگذارد.

همانطوری که برونر (۱۹۹۶) اشاره می کند، یکی از مسئولیت های اصلی مدارس این است که به دانش آموزان کمک کنند خود را قادر به یادگیری و کسب موفقیت ببینند. خصوصا در جایی که دانش آموز مشکلات قابل ملاحظه ای در پیشرفت سواد خواندن و نوشتن تجربه دارد، مهم است که حمایت لازم برای یادگیری خواندن و نوشتن به طرقی که در کلاس های درس واکنشی و مولد هستند، ارائه می شود. ۱۰ فاکتور که معلمان ادبیات موفق را مشخص می نماید، حاصل یافته های یک پروژه مهم تحقیقاتی در مورد تدریس موفق خواندن و نوشتن به شکلی گسترده تر در سطح ابتدایی بود. (wtagg و همکاران، ۱۹۹۸):

سطح بالایی از علاقه و اشتیاق شخصی نسبت به ادبیات، برخی حتی منابع مطالعاتی مدرسه را با مجموعه شخصی کتابهای خود تکمیل می کنند. : دانش تخصصی خوب در مورد نویسندگان کودکان و راهکارهای تدریس۔ . ادبیات در محیط غنی از آن، بسیار مهم می شود • جشن پیشرفت به صورت عمومی، و افزایش اعتماد کودکان : توانایی در فردیت گرایی و تناسب تدریس با شاگردان، خصوصا براساس علایق مطالعاتی آنها.

نمونه موضوع پیشنهادی :

مقایسه سبک های فرزند پروری (سهل گیر، اقتدارگرا و استبدادی) دانش آموزان پسر از لحاظ سازگاری هیجانی-اجتماعی و تحصیلی


دانلود پروپوزال کامل این موضوع