رفتار برخی از معلمان به طور آشکار نشان میدهد که آنها برای دانش آموزانی که از نظر خانوادگی در سطح بالا هستند ارزش قائل می شوند؛ زیرا فکر می کنند آنها دانش آموزانی خوب و با استعداد هستند.

پسرها در مقایسه با دخترها در کلاس مشکلات زیادی به وجود می آورند و کمتر از آنها به انجام تکالیف مدرسه علاقه مند هستند. در نتیجه، معلمان اغلب دانش آموزان دختر را ترجیح می دهند. این امر شگفت انگیز نیست چرا که دخترها در مقایسه با پسرها روابط دوستانه تری با معلمانشان دارند در حالی که پسرها بر این باورند که معلمان آنها را از خود می دانند و به آنها پیله می کنند (روزن ، ۱۹۹۶). ۲- نگرش به دانش آموزان دانش آموزان به سرعت به نگرشهای معلمانشان به خود و علاقه و یا عدم علاقه آنها به خود پی می برند.

مطالعات نشان میدهد که معیار دانش آموز برای خوب یا بد به حساب آوردن معلمان بیشتر بر اساس علاقه معلمان و رفتار آنها با دانش آموزان به نسبت فنون آموزشی است. معلمان خوب دانش آموزان را دوست دارند، به آنها علاقه مندند، آنها را تشویق می کند، تا به اندازه ظرفیتشان کار کنند و همچنین آنها را تشویق به پیروی از قوانین مدرسه می کنند. به طور فردی آنها را حمایت می کنند و در واقع در کلاس داری موفق هستند. در عوض، معلمان بد از دید دانش آموزان آن دسته از افرادی هستند که دانش آموزان به آنها نگرشی خصمانه غير دوستانه و کیفری دارند و به آنها بی تفاوت هستند و نمی توانند افراد را با توجه به ظرفیتها و نیازهایشان بشناسند.

فقط درگیر مسائل شخصی خودشان هستند و در جایی که مدیریت و رهبری لازم است ضعیف و مردد هستند. از آنجایی که به نظر می رسد نمی توانند به تواناییهای دانش آموزان توجه کنند، دانش آموزان از آنها سوء استفاده کرده و پایین تر از حد تواناییشان کار می کنند و مشکلاتی را در کلاس به وجود می آورند. ۴- شیوه های آموزش زمانی که دانش آموزان احساس می کنند که معلماتشان خسته هستند، کلاسها خسته کننده و کسل کننده است و آنچه را که انتظار یادگرفتن آن را دارند ارتباط کمی با زندگی روزمره شان دارد به انجام اعمال هيجاتی تحریک می شوند. نگرش آنها به معلمی که خسته به نظر می رسد خصومت آمیز می شود و به موضوعات آموزشی تفرت پیدا می کند.


موضوع پیشنهادی پروپوزال روانشناسی :

ارتباط پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با شیوه های فرزند پروری والدین و خودپنداره تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم مقطع ابتدایی


دانلود پروپوزال کامل این موضوع