جهت پیشنهاد موضوع جدید برای پروپوزال و پایان نامه ارشد و دکتری روانشناسی بالینی و عمومی و رشته مشاوره درباره متغیرهایی مانند معنی درمانی – استرس پس از سانحه - تروریسم با ما همراه باشید.

دکتر ویکتور فرانكل از بازماندگان مشهور یکی از حوادث تروریستی، با بازماندگان حوادث دیگر ملاقات و به آنها جهت فائق آمدن بر حزن و اندوه از دست دادن افراد خانواده کمک می کرد. او در جلسات و دوره های درمانی خود از روشی به نام «معنا درمانی » استفاده می کرد.

سوالاتی که او در این دوره های درمانی از افراد می پرسید این بود: «اگر شما می مردید و فرد دیگری از خانواده که مرده است کماکان زنده بود، آرزو می کردید چه کاری انجام دهد؟ اگر شما می مردید دوست داشتید افراد زنده خانوده تان چگونه زندگی شان رهبری نمایند؟» بازماندگان از رویداد های مرگبار با چالش های زیادی رو به رو هستند.

برخی از سربازان قدیمی که دچار آسیب های مغزی هستند با دیدن فیلم جنگ های فعلی بیماری شان تشدید می شود هزاران نفر از بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر مرکز تجارت جهانی و حادثه بمب گذاری ساختمان دولتی اکلاهاماما در سال ۱۹۹۵ کماکان تاثیرات مخرب آن حادثه را احساس می کنند. سالها پس از حادثه بمب گذاری اکلاهاما، بسیاری از بازماندگان و خانواده های قربانیان، به محض شنیدن گزارش جدید از دادگاه محاکمه عاملان آن حادثه، دچار افزایش ناگهانی احساسات منفی می شدند. بسیاری از بازماندگان حادثه مرکز تجارت جهانی می بایست در ۱۱ سپتامبر هر سال خود را آماده پیکار سختی نمایند، زیرا مجلات، روزنامه ها و رسانه ها مجددا به بازگویی آن واقعه خواهند پرداخت.

هیچ دارویی برای معالجه عوارض آسیب های مغزی وجود ندارد، هرچند تجویزهای دارویی می تواند علائمی نظیر افسردگی و نگرانی را کاهش دهد و موجب بهبود در خوابیدن فرد گردد. مبتلایان به این نوع آسیب ها می توانند از طریق دوره های گروهی، تحت شرایط کنترل شده بر عوارض آسیب های خود غلبه کرده و روابط خود را بهبود بخشند. لازم به ذکر است این کار تا زمانی که این افراد مجددا کنترل حافظه خود را به دست آورند باید ادامه پیدا کند.