پیشنهاد موضوع پایان نامه روانشناسی بالینی درباره تاب آوری

یک روحیه تاب آورانه می تواند بر مشکلات فیزیکی و عاطفی غلبه نماید و به موفقیت هایی دست یابد که هیچ کس انتظار آنرا ندارد.

در نوامبر ۱۹۸۶، کلیف میدل - کارگر ساختمانی بیست و یک ساله با پتک در حال تخریب یک دیوار بتونی بود. هیچ کس نمی دانست که درون این دیوار بتونی هزاران سیم کشی برق وجود دارد. زمانی که نوک پلک با سیم های برق برخورد کرد، ولتاژ برق صد برابر حجم الكتریسیته ای شد که در مجازات های مرگ بر روی صندلی الکتریکی استفاده می شود. انفجار به قدری قدرتمند بود که پشت سر، شانه، زانو و پاهای کلیف از بین رفت و به هوا پرتاب شد. او مانند مردگان به روی زمین افتاد، ضربان قلبش متوقف شد، لباسهایش آتش گرفت و بدنش دچار سوختگی شد. یک آتش نشان توانست او را به زندگی بازگرداند. قلب کلیف در مسیر رسیدن به بیمارستان دو مرتبه از تپیدن ایستاد، ولی ماموران اورژانس توانستند او را احياء نمایند.

او چند ماه در بیمارستان ماند. بدن او کم کم در حال بهبود بود. وی می گوید: «صدمات به قدری زیاد بود که پزشکان تصمیم گرفته بودند پاهایم را قطع کنند. خوشبختانه یکی از جراحان موفق شده بود پاهای مرا با یک جراحی ماهرانه نجات دهد.» کلیف با صندلی چرخدار بیمارستان را ترک نمود و فرآیند طولانی بهبود را که بالغ برده عمل جراحی بود آغاز نمود. او قبلا یک دونده بود. «وقتی پزشکان به من گفتند دیگر هیچگاه نمی توانم راه بروم، قلبم شکست.» او هیچگاه تسلیم نشد، به شدت تلاش کرد تا قدرت خود را مجددا به دست آورد.

سرانجام موفق شد با کمک عصا، روی پاهای خود راه برود. او به منظور بهبود قسمت های آسیب دیده شروع به قایق سواری و پارو زدن نمود. وی سخت تمرین می کرد و دارای عزمی راسخ بود. سرانجام او تبدیل به یکی از بهترین قایق سواران پارو زن در جهان گردید. وی در سال ۱۹۹۶ در مسابقات المپیک آتلانتا شرکت کرد و چهار سال بعد نیز سهمیه المپیک ۲۰۰۰ سیدتی را به دست آورد روحیه کلیف موجب گردید تا به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایالات متحده در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۰ سیدنی انتخاب شود، افتخاری که معادل با تصاحب مدال طلا به شمار می آید. کلیف پرچمدار کاروان ورزشی بود و پرچم را در حال ورود به استادیوم شهر سیدنی بردوش می کشید. او مغرورانه راه می رفت و تقریبا هیچ نشانه ای از معلولیت در پاهای آسیب دیده او مشاهده نمی شد.

موضوع پیشنهادی:

مقایسه کمال گرایی و سیستم های مغزی رفتاری و تاب آوری در بیماران عروق کرونری و افراد عادی


دانلود پروپوزال کامل این موضوع