مشخصات پروپوزال:
موضوع پروپوزال: بررسی رابطه استفاده از شبکه های مجاز اینترنتی با مهارت های ارتباطی دختران دبیرستان ........
منابع فارسی و لاتین: دارد
تعداد صفحه: 18 صفحه
نوع فایل: word شماره 113

 

برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید...
 

مهارت های ارتباطی به منزله آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آن ها افراد می توانند درگیر تعاملات بین فردی و فرایند ارتباط شوند یعنی فرایندی که افراد در طی آن اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیام های کلامی و غیر کلامی با یکدیگر در میان می گذارند(هاریجی و دیکسون ، 2004). این مهارت ها مشتمل بر مهارت های مربوط به درک پیام های کلامی و غیر کلامی، نظم دهی به هیجان ها، گوش دادن، بینش نسبت به فرایند ارتباط، قاطعیت در ارتباط است که اساس مهارت های ارتباطی را تشکیل می دهند (حسین چاری و فداکار، 1384).

استیل (1991) معتقد است که گوش دادن عبارت است از فرآیند آموخته شده و پیچیده حس کردن، تفسیر، ارزیابی، ذخیره سازی و پاسخدهی به پیام های شفاهی. گوش دادن موثر، مشارکت فعال در یک گفت و شنود، و فعالیتی است که گوینده را در انتقال منظور خویش، یاری می کند (امین چهار سوقی، 1381). کنترل عواطف به عنوان مقوله دیگری از مهارت های ارتباطی نقش مهمی در برقراری، تداوم و سلامت روابط اجتماعی ایفا می کند. مفهوم هوش هیجانی نیز تا حد زیادی ناظر بر اهمیت و تاثیر این جنبه از فرایند روابط اجتماعی است. به طور خلاصه، مقوله کنترل عواطف ناظر به توان ابراز احساسات و کنترل آن و نیز کنار آمدن با عواطف دیگران است (حسین چاری و فداکار، 1384).

توانایی دریافت و ارسال پیام های واضح ارتباطی که از آن به صورت درک پیام یاد می شود، نیز به عنوان یکی دیگر از مقوله های مربوط به مهارت های ارتباطی مطرح می باشد. نه تنها دریافت و ارسال پیام به معنای عام، بلکه توانائی کشف معنای حقیقی پیام های کلامی و غیر کلامی در ارتباط اجتماعی نیز حائز اهمیت است. در واقع توانائی درک چگونگی تاثیر گذاری در روابط اجتماعی و نیز توانایی فهم دیگران که از آن تحت عنوان «بینش نسبت به فرآیند ارتباط» یاد می شود نیز یکی دیگر از مهارت های ارتباطی می باشد. «قاطعیت» یا فعال بودن در ارتباط نیز یک مهارت ارتباطی است. این مهارت ناظر بر برخورداری از جسارت بدان حد است که فرد بتواند صرف نظر از واکنش عاطفی دیگران سئوالات و ابهامات خود را بیان کند (حسین چاری و فداکار، 1384).

شرایط جدید ارتباطی قرن حاضر، فضای خاصی را برای نوجوانان حاکم کرده است. ارتباط کامپیوتری، عادات ارتباطی کاربران خود را شکل داده و در فرآیند ارتباطات فرهنگی، انقلابی ایجاد می کند و باعث پدید آمدن جامعه مجازی می شود (عطاران، 1382).

شماره 113


 

 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)

قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید.

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.