مشخصات « پروتکل ظرفیت شناختی سرکوب افکار ناخواسته »
تعداد صفحه (B lotus 14): 4 صفحه
نوع فایل: word کد Ptk26
توضیحات:
در وهله اول، مشارکت‌کنندگان از اهداف کلی پژوهش اطلاع پیدا کردند و سپس از گرفتن بازخورد نسبت به اطلاعات ارائه شده و همچنین محرمانه‌ بودن اطلاعاتشان (عدم نیاز به ذکر نام در مقیاسها)، اطمینان کسب نمودند. در ادامه طی مراحل زیر اقدام گردید:
1. پیش‌آزمون تکلیف رایانه‌ای مربوط به ظرفیت شناختی سرکوب افکار ناخواسته اجرا گردید. 2. با استفاده از روش لرنر و کلتنر (2001) به ایجاد هیجان منفی پرداخته شد. در این روش از مشارکت‌کننده خواسته می‌شود که الف) سه تا پنج رویداد در زندگی خویش ذکر کند که در آنها بیشترین میزان تنش و ناراحتی را تجربه کرده است و ب) از بین این موارد، آن موردی که شدت هیجان بیشتری نسبت به بقیه را دارد، در دو پاراگراف به نحوی توضیح دهد که مخاطب با خواندن آن مطلب، احساسی شبیه به او پیدا کند و ج) افکار منفی که در خصوص آن تجربه به ذهنشان خطور کرده بود را بنویسند.
در یک فراتحلیل، آنجی (2008) به این نتیجه رسید که این روش در مقایسه با روشهای دیگری همچون نمایش فیلم، پخش موسیقی، خواندن داستان و فیلمنامه در ایجاد هیجان، اندازه اثر بیشتری دارد، چرا که فرد بصورت مستقیم درگیر رخدادهای زندگی خویش می‌شود تا اینکه بخواهد هم‌ذات پنداری کند. در پژوهش‌های متعدد (از جمله رحیمی، 1391) نشان داده شده است که این روش در ایجاد هیجان اثربخش است. 3. مرحله دوم اجرای تکلیف رایانه‌ای مربوط به ظرفیت شناختی سرکوب افکار ناخواسته صورت گرفت. 4. در ادامه، افراد به تکمیل بقیه ابزارهای پژوهش (شامل ابزارهای دلبستگی، خودکارآمدی اجتماعی، خودافشاسازی و راهکارهای تنظیم هیجان) پرداختند. 5. در نهایت، اهداف دقیق و اختصاصی پژوهش در اختیار مشارکت کنندگان قرار گرفت و به آنها علّت خلق منفی احتمالی‌شان توضیح داده شد و روشهایی به آنها پیشنهاد گردید که این خلق مدیریت گردد و به امور دیگر و ارتباطات بعدی سرایت نکند.

قیمت با تخفیف ویژه:
 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.