مقاله زیر درباره تعاریف اعتیاد است . و شامل : ملاک های تشخیصی DSM-IV-TR برای وابستگی به مواد، ملاک های تشخیصی DSM-5، ادامه مصرف مواد با ایجاد مشکلات همیشگی و پی در پی در شیوه اجتماعی یا بین فردی که سبب اثرات مصرف باشد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
18 صفحه
کد:
811 mb


توضیحات:

مقاله زیر درباره تعاریف اعتیاد است . و شامل : ملاک های تشخیصی DSM-IV-TR برای وابستگی به مواد، ملاک های تشخیصی DSM-5، پیشینه مواد مخدر در ایران، آشنایی با شایعترین مواد برای سوء مصرف، مدل های نظری سوگیری توجه ، نظریه مشوق-حساس سازی، نظریه طرحواره فعال ، نظریه دل مشغولی کنونی ، نظریه شرطی کلاسیک ، مدل ترکیب نظری ، منابع فارسی، منابع لاتین.

این معنی مخصوص کسانی است که در گیروابستگی جسمی به یک یا بیش از یک داروی غیرمجاز هستند. واژه وابستگی نشان از آن است که شیوه رفتاراز جمله کنترل ضعیف خود فرمانی است که با وجود برخورد منفی ادامه دارد و گاهی به نظر می رسد دور از کنترل باشد. ادامه مصرف مواد با ایجاد مشکلات همیشگی و پی در پی در شیوه اجتماعی یا بین فردی که سبب اثرات مصرف باشد . به تدریج می توان کشوری پیدا کرد که این مشکل در آن یافت نشود. مصرف تریاک اغلب از راه هایی استنشاق و بعضی اوقات خوراکی است و مصرف هروئین از طریق بینی (انفیه)، تزریق داخل رگ و تزریق زیر جلدی است.

شرطی سازی کلاسیک می تواندمشخص کند که سوگیری توجه برای محرک های مربوط با مواد به چه صورت به وجود می اید . هم چنین، این روشن است که خود سوگیری توجه و وسوسه ذهنی باعث کند شدن کنترل بازداری و تصمیم گیری های ناخود اگاه در این افراد شوند، یعنی ایجاد رابطه ی علی دو سویه وجود دارد. به نظر می رسد که نشانه های جفت شده با مواد وسوسه را تحریک می کند و توجه رابه خود جلب می کند چرا که آن ها در اوایل انتظار هشیارانه ای در مورد این که مواد جهت استفاده در دسترس است راه می اندازند.