انسان ها دارای ابعاد رفتاری ذاتی هستند که در کودکی ظهور می کند و برای محافظت کودکان در گذشت از سلسله مراتب مشخص رشد آن ها برنامه ریزی شده است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
31 صفحه
کد:
727 mb


فهرست مطالب:

پژوهش مقابل درباره دلبستگی می باشد . و شامل: چگونگی پیدایش و رشد دلبستگی، مرحله پیش دلبستگی، مرحله دلبستگی در حال شکل گیری ، مرحله دلبستگی مشخص، مرحله روابط دو جانبه، ثبات دلبستگی، بزرگسالی و کیفیت دلبستگی، انواع دلبستگی، دلبسته نا ایمن اجتنابی (گروه A)، دلبسته ایمن (گروهB)، دلبسته نا ایمن مقاوم یا اضطرابی / دو سو گرا (گروه C)، دلبستگی جهت نایافته یا سازمان نایافته (گروه D) ، انواع دلبستگی بزرگسالان، طبقه بندی دلبستگی بزرگسالان بر اساس RAAS، دلبستگي و روابط عاشقانه، دلبستگی از دیدگاه های متفاوت، نظریه روان تحلیل گری، نظریه اریکسون، نظریه یادگیری، نظریه کردار شناختی، نظریه ساختار شناختی، مرور تحقیقات پیشین، طلاق و سبک های دلبستگی، منابع فارسی، منابع لاتین.


توضیحات:

انسان ها دارای ابعاد رفتاری ذاتی هستند که در کودکی ظهور می کند و برای محافظت کودکان در گذشت از سلسله مراتب مشخص رشد آن ها برنامه ریزی شده است. به وجود امدن دلبستگی به طور خیلی جدی‌ پیچیده می‌باشد که نه تنها فقط در دوره نوجوانی شروع و نه با آن پایان می‌پذیرد بلکه با به وجود آمدن یک پدیده، ایجاد یک احساس عاطفی – ارتباطی شروع و با پیش برد زندگی و هماهنگی، به مرحله نهایی خود می‌رسد. نظریه دلبستگی با انگیزه ایجاد یک پیش بینی نظری جهت توصیف اهمیت ارتباط مادر – کودک آغاز شده است. بالبی (1969) مطرح کرد که پیوند دلبستگی نه تنها مختص یک پدیده مربوط به انسان نیست هم چنین یک پدیده مربوط به تمام موجودات زنده و از جمله پستانداران هم می‌شود.