مقاله رو به رو درباره سازمان های مردمی حمایت از کودکان خیابانی است . در بر گیرنده : سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن، تعریف سازمانهای مردم نهاد و .. است.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
38 صفحه
کد:
682 mb


فهرست مطالب:

مقاله رو به رو درباره سازمان های مردمی حمایت از کودکان خیابانی است . در بر گیرنده : سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن، تعریف سازمانهای مردم نهاد، ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد، کارکردها و نقش‌های سازمانهای مردم نهاد در جامعه، انجمن حمایت از حقوق کودک به عنوان نهادی حمایتی، اهداف و برنامه‌های انجمن حمایت از حقوق کودک، جمعیت تحت پوشش سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی، فعالیت‌های عمده سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی، درآمدهای سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی، ، کودکان خیابانی و مفاهیم آن ، مروری بر پژوهش‌های انجام شده، 1 تحقیقات داخلی، تحقیقات خارجی، چارچوب نظری، منابع فارسی ،کتاب ، پایان نامه ، منابع لاتین .


توضیحات:

با اینکه سازمانهای غیردولتی و مردم‌نهاد مفهومی است که نمی‌توان تعریفی خاص، دقیق و جامع و تاریخچه پیدایش معینی برای آن قائل شد، با این حال رشد بی‌سابقه اینگونه سازمانها و کارکرد خارق‌العاده آنها در حل معضلات و نابهنجاری‌های بشری، خاصه در شهرها، باعث شده است تا از مفهومی تقریباً ناشناخته با حیطه وظایفی ثابت و محدود به گونه‌ای شگفت‌آور تغییریافته و به بازیگری قدرتمند در عرصه ملّی و بین‌المللی تبدیل شود و توانایی تأثیرگذاری هرچه بیشتری را- گاهی همدوش دولتها و سازمانهای بین‌المللی- کسب کنند. از سوی نهادهای بین‌المللی و پژوهشگران، تعاریف مختلفی از سازمانهای مردم نهاد عنوان شده که در اینجا به چند مورد از مشهورترین این تعاریف اشاره می‌شود: 1) در سطح بین‌المللی، واژه سازمانهای غیردولتی برای نخستین بار در قطعنامه شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در فوریه 1950 این‌گونه مورد استفاده قرار گرفت: هر نوع سازمان بین‌المللی که با موافقت دولتی ایجاد نشده باشد سازمان غیردولتی محسوب می‌شود. از آن پس واژۀ NGO برای انواع متعدد سازمانهایی که در درون مرزهای هرکشور فعالیت می‌کنند بکار گرفته شد (سازمان ملل، 1992 به نقل از ببری، 1384)