پایان نامه روانشناسی در مورد سبک ها و شیوه های فرزند پروری
مشخصات این متغیر:
شرح متغیر: اصطلاح فرزند پروری از ریشه پریو(Pario) به معنی « زندگی بخش » گرفته شده است.هر خانواده شیوه های خاصی را در تربیت فردی و اجتماعی فرزندان خویش بکار می گیرد. این شیوه ها که سبک های فرزند پروری نامیده می شود که متاثر از عوامل مختلفی از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... می باشد
منابع فارسی و لاتین: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 33 صفحه
نوع فایل: word کد Mb74
برای دانلود مبانی نظری این متغیر به ادامه مطلب بروید...

...

سبک بسیار جدی: والدین دائما بر رفتارها و اعمال کودك نظارت دارند. دائما در حال دستور دادن هستند،بسیار سخت گیر بوده و تمایل دارند کودك را تعلیم دهند. در این حالت این احتمال وجود دارد که کودك منفعلانه از دستورات اطاعت کند و یا لجاجت ورزد و یا منفعلانه مقاومت کند که نشانه های آن تنبلی، خیالبافی کردن و فراموش کاری است که منجر به نافرمانی می شود. 

سبک کمال گرا: والدین هنجارهای بسیار بالایی دارند و تنها در صورتی کودك را قبول دارند که عملکردش مطابق استانداردهای آن ها باشد. کودك بیش از حد تلاش کرده ولی نمی تواند هنجارها را برآورده کند، در نتیجه احساس بی ارزشی می کند. 

سبک بسیار مسئول: به دلایل مختلف از قبیل شرایط اقتصادی، فوت یا بیماری ممکن است یکی از والدین مسئولیت های سنگین را برعهده کودك بگذارد.کودك ممکن است مسئولیت ها را با دلخوری بپذیرد و از بازی های راحت و طبیعی دوران کودکی محروم شود. 

سبک بی توجه: والدین اغلب مشغله فراوان دارند یا نیستند، هیچ کس محدودیتی قرار نمی دهد. والدین نمی توانند با کودك روابط صمیمی برقرار کنند. 

سبک طرد کننده : هرنوع پذیرش را طرد کرده و با کودك به عنوان یک فرد مزاحم رفتار می کنند. این رفتار می تواند از ازدواج اجباری یا داشتن کودك ناقص ناشی شود. کودك به خود به عنوان یک فرد تنها و ناتوان می نگرد و از احساس بی ارزشی رنج می برد.

سبک تنبیهی: اغلب با اعمال فشار زیاد و کمال گرایی همراه است. تنبیه بدنی اغلب برای برقراری نظم به کار می رود و ممکن است والدین عصبانیت شخصی خود را بر سر کودك خالی کنند. کودك هم به فکر انتقام گیری است و ممکن است احساس گناه نماید. 

سبک خود بیمار انگارانه: جو خانه مضطرب و ترسناك است. کودك ممکن است به خاطر به خاطر مساله ای جزئی در خانه بماند و به مدرسه نرود. احساس محدودی که از طرف والدین خود دریاف می کند باعث می شود درباره علایم خود اغراق کند.

سبک از نظر جنسی تحریک کننده: والدین ممکن است در حین حمام کردن کودك را نوازش کنند و یا اینکه کودك را با خود به رختخواب ببرند. با کودك همانند وسیله شهوانی کوچکی رفتار می شود و کودك زودتر از موعد با مسائل جنسی روبه رو می شود. کودك باید رازدار باشد و اغلب شاکی و پریشان است و احساس گناه می کند.


 

خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.