اخذ بورس تحصیلی از اروپا

 برای بسیاری از دانشجویان که در داخل کشور تحصیل می کنند اخذ بورس تحصیلی از اروپا یک هدف بزرگ می باشد.

در داخل کشور دانشگاه های متعددی وجود دارد که شرایط تحصیلی مناسبی دارند.

اما با این وجود بهترین دانشگاه های کشور ما در رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا جایگاه های چندان چشمگیری ندارند.

از همین رو بسیاری از دانشجویانی که در داخل کشور تحصیل می کنند به دنبال اخذ پذیرش و آن دسته از دانشجویانی که شرایط تحصیلی مناسب تری دارند به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معتبر دنیا در اروپا و آمریکا می باشند.

پذیرش یعنی اینکه دانشجو موافقت های لازم را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های متبوع اخذ می نمایند و با هزینه های خود در آن کشور زندگی نموده و ادامه تحصیل می دهد ولی بورسیه تحصیلی شرایطش فرق می کند.

دانشجویانی که در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شرایط تحصیلی مناسبی دارند و معمولا هم در دانشگاه های معتبر داخلی تحصیل می نمایند تلاش می کنند تا از دانشگاه های معتبر اروپایی و آمریکایی بورسیه تحصیلی دریافت نمایند تا بتوانند با دریافت حقوق دانشجویی دوره های ارشد و دکتری خود را در این دانشگاه ها بگذرانند.

این مسئله سبب می شود تا هزینه های تحصیلی برای دانشجویان تقلیل یابد و حتی در موارد متعدد به دلیل اختلاف ارزش پولی کشور ما با کشورهای اروپایی سبب می شود تا دانشجو بتواند با کمک حساب ارزی اندوخته مناسبی هم برای خود در داخل کشور فراهم نماید.

به دلیل افزایش تقاضا ها در سال های اخیر نسبت به دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معتبر، این مسئله پیچیده تر از قبل شده و در موراد متعدد مشاهده می شود که دانشجو به تنهایی از پس این کار بر نمی آید.

مجموعه هایی هستند که دانشجویان را برای اخد این مجوز های تحصیلی همراهی می نمایند.

وزارت علوم طبق مصوبه ای 20 درصد حقوق دانشجویانی که با کمک مجموعه ای موفق به دریافت بورسیه می شوند را حق آن مجموعه می داند. معمولا هم حقوق بورسیه ای دانشجویان ارشد تقریبا 1000 یورو و حقوق دانشجویان دکتری هم بین 2000 تا 3000 یورو در ماه می باشد که به نوع بورس، دانشگاه متبوع، چندمین سال تحصیل دانشجو و یک سری شرایط دیگر بستگی دارد. با توجه به این شرایط 20% حقوق دانشجویی عدد قابل ملاحظه ای می شود و این نشان از اهمیت این مسئله دارد.

مجموعه تحقیقی ایران پژوهش برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معتبر اروپایی مشاوره های مناسبی را به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشدی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند ارائه می نماید.

شرایط کار این مجموعه به این شکل می باشد که دانشجو از بین 10 کشور اروپایی 6 کشور را به دلخواه انتخاب می نماید.

رزومه تحصیلی دانشجو مورد بررسی قرار می گیرد و مشاوره های لازم به او ارائه می شود.

بعد از جلسات مشاوره، 2 دانشگاه در لیست نهایی انتخاب می شود و توسط کارشناسان فعال مجموعه ایران پژوهش پیگیری های لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی آغاز شده و در نهایت یکی از 2 دانشگاه نهایی شده، انتخاب می شود.

خب تا اینجا مباحثی مطرح شد برای آن دسته از دوستانی که رزومه علمی مناسبی دارند و برای دریافت بورسیه تحصیلی مشکل رزومه ندارند و فقط به دنبال دریافت مشاوره با مجموعه ای هستند که قدرت مذاکره و برقراری ارتباط با دانشگاه های معتبر را دارا باشند.

اما دسته از دوستان هم هستند که فکر تحصیل در اروپا رو در ذهن می پرورانند و آرزوی تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا رو دارند اما از روزمه علمی مناسبی برخوردار نیستند و یا اینکه در دانشگاه هایی با سطح علمی بسیار مناسبی تحصیل نمی کنند و همین موارد سبب می شود تا نسبت به این موضوع امید نداشته باشند، مجموعه تحقیقی ایران پژوهش برای این دسته از دوستان هم شرایط مناسبی دارد.

کارشناسان ایران پژوهش در قدم ابتدایی تلاش می کنند تا با توجه به علائق دانشجو به تحصیل در دانشگاه مورد نظر، روزمه علمی مناسب دانشگاه مورد نظر را برای دانشجو مهیا کنند و دانشجو را در این زمینه همراهی نمایند و سپس برای اخذ بورسیه اقدام نمایند.

مجموعا اگر شخصی علاقه داشته باشد که برای ادامه تحصیل به دانشگاه های اروپایی برود با هر نوع شرایط تحصیلی که دارد، ایران پژوهش یک مرجع مناسب می باشد که می تواند یاری دهنده دانشجو برای رسیدن به این مهم باشد.

در خصوص هزینه های مربوط به ارائه این خدمات هم ایران پژوهش تمهیداتی در نظر گرفته که شرایط هزینه ای را برای دانشجویان بسیار مناسب می نماید به نوعی که دانشجویی که موفق با اخذ بورسیه شد تقریبا با حقوق 3 ماه ابتدایی خود می تواند کلیه هزینه هایی که برای اخذ بورسیه پرداخت نموده، جبران نماید.

از طرف دیگر کارشناسان ایران پژوهش بعد از دریافت مجوز های لازم برای دانشجو شرایط زندگی در کشور و دانشگاه مورد نظر را در طی یک تا دو هفته قبل از رفتن به دانشگاه، به دانشجو ارائه می نمایند تا دانشجو نسبت به این موارد هم سردرگم و نگران نباشد.

اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی از دانشگاه های هلند، آلمان، ایتالیا، نروژ، سوئد، سوئیس، استرالیا، چین، هند و سایر دانشگاه های معتبر اروپایی و آسیایی را با همراهی کارشناسان ایران پژوهش مطمئن پیگیری نمائید.