افراد واحدهای اصلی گروهها و سازمان ها هستند. سنگه چنین بیان می دارد که سازمان فقط از طریق افراد یاد می گیرند که چگونه یاد بگیرند
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
35 صفحه
کد:
240 mg


قسمتی از این مقاله:

افراد واحدهای اصلی گروهها و سازمان ها هستند. سنگه چنین بیان می دارد که سازمان فقط از طریق افراد یاد می گیرند که چگونه یاد بگیرند. گرچه یادگیری فردی، یادگیری سازمانی را تضمین نمی کند، اما بدون آن یادگیری سازمانی رخ نمی دهد(سبحانی نژاد و همکاران ،1385). آرگریس و شون بیان داشته اند که یادگیری فردی ضروری است اما برای یادگیری سازمانی کافی نیست. طبق نظر جان ردینگ ، یادگیری فردی برای تحول مستمر سازمان، گسترش و توسعه قابلیت های محوری و آماده سازی همگان بر روی آینده نامشخص ضروری می باشد و نهایتاً اینکه: تعهد هر فرد به یادگیری و هم چنین توانایی یادگیری او برای سازمان حیاتی است. (رحیمی و همکاران ، 1390). یادگیری تیمی یا گروهی: تیم ها برای سازمانها بسیار مهم هستند آنها با طرح های چند وظیفه ای، از خطوط تولیدی کار می کنند یا به مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار می پردازند. (حاجی پور و نظر پور کاشانی، 1389)

یادگیری تیمی به این معناست که تیم ها قادر باشند به عنوان یک هویت واحد فکر کرده، چیزی را خلق نموده و بیاموزند. متفکرین زیادی از جمله سنگه و پاولوفسگی به اهمیت یادگیری تیمی خصوصاً به عنوان پلی برای حصول یادگیری سازمان اشاره کرده اند (سبحانی نژاد وهمکاران، 1385 ). پیتر سنگه نیز یادگیری جمعی را فرایندی می داند که طی آن ظرفیت اعضاء توسعه یافته و به گونه ای هم سو می شود که نتایج حاصله آن چیزی خواهد بود که همگان واقعاً طالب آن بوده اند. این نوع یادگیری به یک قاعده و اصل اساسی استوار است و آن چشم انداز مشترک به هم سو شدن منجر می گردد که مسئله اصلی این نوع یادگیری است. (رحیمی و همکاران ، 1390).

یادگیری سازمانی: بوچ و پروبست (1997) یادگیری سازمانی را چنین تعریف می کنند: توانایی یک سازمان به عنوان یک کل در کشف خطاها و اصلاح آنها و هم چنین تغییر دانش و ارزشهای سازمان به طوری که مهارتهای جدید حل مسئله و ظرفیت جدید برای کار ایجاد شود. بنابراین تعریف، ویژگی های فرایند یادگیری سازمان عبارتند از: 1- تغییر در دانش سازمان 2- افزایش محدوده های ممکن 3- تغییر در ذهنیت افراد (رحیمی و همکاران، 1390). اهمیت یادگیری سازمانی در حدی شناخته شده است که بسیاری آن را به عنوان یک عامل پیشگیری کننده ی عمده از موفقیت و بقای سازمان در نظر گرفته اند. (بنت و توملبین ، 2006).


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.