صدمات ناشی از تصادفات ترافیک راه مشکلات بسیار بزرگی برای سلامتی عمومی جامعه و توسعة کشورها بهمراه دارد. سالانه تقریباً حدود 2/1 درصد میلیون نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان باخته و بین 20 تا 50 میلیون نفر صدمات شدید می بینند

جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله

پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
38 صفحه
کد:
143 mg


توضیحات:

صدمات ناشی از تصادفات ترافیک راه مشکلات بسیار بزرگی برای سلامتی عمومی جامعه و توسعة کشورها بهمراه دارد. سالانه تقریباً حدود 2/1 درصد میلیون نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان باخته و بین 20 تا 50 میلیون نفر صدمات شدید می بینند و یا معلول می گردند. اطلاعات حاصل از بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی بیانگر آن است که اگر اقدامات اصلاحی خاص در این رابطه انجام نشود تا سال 2020 میزان این صدمات افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. به ویژه در کشورهایی که به سرعت رو به موتوریزه شدن هستند. نه تنها 90% این موارد به کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد (در حال توسعه) مربوط می شود بلکه این رشد نیز بیشترین نرخ را در این کشورها خواهد داشت. هر چند که داده ها و اطلاعات هزینه تصادفات (به ویژه در رابطه با کشورهای کم درآمد و متوسط) متفرق و پراکنده هستند، ولی تأثیرات اقتصادی این صدمات و خسارات چه بر خود شخص، چه بر خانواده، جامعه و کشور بسیار زیاد است و کشورها بین 1% تا 2% از تولید ناخالص ملی را صرف این هزینه ها می کنند. علاوه بر این خود فرد صدمه دیده و خانواده او، دوستانش و جامعه نیز هم از نظر جسمی و هم از لحاظ روحی دچار رنج و محنت می شوند. تأمین امکانات بهداشتی با وجود محدودیت بودجه یکی از معضلاتی است که بازماندگان تصادف با آن دست به گریبانند. 

بسیاری از کشورها برای جمع آوری و ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مجروحین تصادفات جاده ای، مجهز به سیستم های مناسبی نیستند. شاخصهایی برای استاندارد کردن تصادفات غیرفوتی وجود ندارد، لذا مقایسه مشکل می شود. داده ها و اطلاعات حاصل از منابع مختلف با هم تفاوت دارند. مثلاً بین منابع اطلاعاتی پلیس و منابع بخشهای بهداشتی و درمانی جامعه مغایرت وجود دارد. همچنین وجود گزارشهای ناقص چه از طرف پلیس و چه از طرف سازمانهای بهداشت از مفید بودن این گزارشها می کاهد و این در حالی است که مبنا و اساس برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های مقتضی و مناسب، داده های معتبر می باشند. ایجاد یک سیستم ساده و کم هزینه برای بررسی مجروحین تصادفات یکی از گامهای مهم در جهت توسعه یک برنامه ایمنی راه می باشد. اگرچه عدم وجود داده های معتبر نباید مانع اقدامات سریع شود. با هماهنگی و اجرای اقدامات ایمنی معمول و به نتیجه رسیده، منافع بیشتری حاصل خواهد شد.

تمام عواملی که در افزایش احتمال یک تصادف تأثیر دارند باید در میان رویکردهای سیستم دیده شوند. ریسک ها و خطرات مختلفی که به جراحات ناشی از تصادفات جاده ای مربوط می شوند و عواملی که بر این خطرات تأثیر دارند، عبارتند از: - برای در معرض خطر قرار گرفتن، عوامل ثابتی همچون عوامل اقتصادی و جمعیت شناختی، سطح موتوریزه شدن، مدها و الگوهای سفر، حجم سفرهای غیرضروری و طرح های عملی کاربری زمین. - برای بروز تصادفات عواملی مثل سرعت زیاد، مصرف الکل به هنگام رانندگی و قبل از آن، وسایل نقلیه غیرایمن، طراحی راه غیرایمن و عدم اجرای مؤثر قوانین و ضوابط مربوط به ایمنی.

- برای شدت جراحت عواملی از قبیل عدم استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی، عدم استفاده از صندلی نگهدارنده کودک، عدم ایمن بودن جلوی اتومبیلها برای پیشگیری از وارد شدن صدمات به عابرین پیاده، موانع موجود در حاشیه راه و کناره های جاده و حد تحمل انسان ها. - برای جراحات بعد از تصادف عواملی از جمله تأخیر در بررسی تصادف و اقدامات لازم برای نجات جان انسانها و کمک روانی، عدم استرس سریع به مراکز امدادرسانی و امکانات مربوطه و عدم دسترسی و عدم کیفیت مراقبتهای ویژه و احیای بیماران.


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.