واژۀ بازاریابی در زبان انگلیسی به معنی به بازار رساندن، بازار یافتن یا کلیۀ عملیاتی است که در فاصلۀ تولید تا مصرف باعث تسریع روند انتقال کالا یا تسهیل فروش شود. صاحب‌نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته¬های بشر تعریف کرده‌اند.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
44 صفحه
کد:
1714 mg


فهرست عناوین این مقاله:

تاريخچه بازاريابي- مدیریت بازاریابی- بازاریابی ورزشی- تقسیمات بازاریابی ورزشی- خصوصيات منحصربه‌فرد ورزش- پيچيدگي و ذهنيت (نامحسوس بودن)- تناقض و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن- ورزش كالايي فاسدشدنی- علاقه عاطفي- آمیخته بازاریابی و چگونگی گسترش آن- رویدادهای ورزشی - انواع رویدادهای ورزشی- رابطه بازاریابی با رویداد ورزشی- پیشینه تحقیقات- تحقیقات انجام‌شده در داخل کشور - تحقیقات انجام‌شده در خارج از کشور- منابع و مآخذ-


قسمت هایی از این مقاله:

واژۀ بازاریابی در زبان انگلیسی به معنی به بازار رساندن، بازار یافتن یا کلیۀ عملیاتی است که در فاصلۀ تولید تا مصرف باعث تسریع روند انتقال کالا یا تسهیل فروش شود.

صاحب‌نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته¬های بشر تعریف کرده‌اند.

فلیپ کاتلر می‌گوید: بازاریابی را فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله تعریف کرده است.

برندا پیت و دیوید استوتلار در کتاب مبانی بازاریابی ورزشی، بازاریابی ورزشی را چنین تعریف کرده‌اند: فرایند طراحی و اجرای فعالیت¬هایی برای تولید، قیمت‌گذاری، افزایش مشتریان و توزیع یک محصول یا خدمت ورزشی برای ارضای نیازها و تمایلات مشتریان و تحقق اهداف سازمان و شرکت (حمیدی، 1390).

تعریف پاراخوز از بازاریابی ورزشی به عنوان پیش‌بینی، مدیریت و تأمین نیازها و خواسته¬های مشتریان (تماشاچیان) از طریق به‌کارگیری و اجرای اصول بازاریابی (1991 Parkhouse).

تعریف پوپ از بازاریابی به مجموعه فعالیت¬های مشتری مداری گفته می‌شود که می‌خواهد رضایتمندی مشتری را فراهم کند و ذهن او را در روند تصمیم¬گیری برای خرید کالا، ایده و سرمایه تحت تأثیر قرار دهد.

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا به روند برنامه‌ریزی و مفهوم‌سازی، قیمت‌گذاری، ترویج و توزیع ایده¬ها، کالاها و خدمات در جهت ایجاد تبادلاتی که اهداف فردی و سازمانی را برآورده می‌کند (پوپ، 1390).

مول و همکاران، در کتاب مدیریت ورزش تفریحی، بازاریابی را فرایند تأمین خدمات قابل حصول، در دسترس و مناسب فراغت برای جامعۀ در دسترس تعریف کرده‌اند(Mull, Bayless et al. 2005).

همان¬گونه که از تعریف¬ها بر می‌آید منشأ و رکن اساسی نظام بازاریابی نیازها و خواسته¬های انسان است.


خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد)
قیمت : 49000 تومان
قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.