حقوق مالكيت فكري يكي از حقوق اساسي هر فرد در جامعه است كه با رشد روزافزون توليدات فكري و فرهنگي تأثيري روزافزون مي¬يابد و به طور كلي حقوق مالكيت صنعتي و حقوق مالكيت هنري و ادبي را در بر مي¬گيرد.
جزئیات بیشتر در ادامه مطلب + دانلود فایل مقاله


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
59 صفحه
کد:
1684 mg


فهرست عناوین این مقاله:

مالکیت¬هایصنعتی مالکیت¬های ادبی و هنری سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو)، اهداف و سیاست¬های آن- معاهدات بین¬المللی در زمینه حقوق مالکیت فکري- دسته¬ی اول- دسته¬ی اول- معاهدات موجود در زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری معاهدات جهانی در زمینه حمایت و حفاظت معاهدات طبقه¬بندی¬کننده تاریخچه حقوق مالکیت فکری در جهان- تاریخچه حقوق مالکیت فکری در ایران- موقعيت و جایگاه حقوق مالکیت فکری در اسناد بالا¬دستی کشور ایران موقعيت بين¬المللي ايران در زمینه¬ی حقوق مالکیت فکری اجزای تشکیل¬دهنده شاخص بین¬المللی حقوق مالکیت فکری- حمایت از حقوق مالکیت فکری حمایت از حق اختراع جلوگیری از بهره¬برداری غیرمجاز آثار دیگران ضرورت حمایت از حقوق مالکیت فکری- حمایت یا عدم حمایت از حقوق مالکیت فکری تأثیر حمایت از حقوق مالکیت فکری بر متغیرهای کلان اقتصادی- حقوق مالکیت فکری و توسعه¬یافتگی- حقوق مالکیت فکری و نوآوری- نظریات مطرح شده در زمینه نوآوری و حقوق مالکیت فکری عوامل تعیین¬کننده¬ی حقوق مالکیت فکری- بررسی عوامل تعیین¬کننده¬ حقوق مالکیت فکری پیشینه پژوهش- توسعه¬یافتگی و حقوق مالکیت فکری نوآوری و حقوق مالکیت فکری بررسی عوامل تعیین¬کننده حقوق مالکیت فکری فهرست منابع- منابع فارسی- منابع لاتین


قسمت هایی از این مقاله:

حقوق مالكيت فكري يكي از حقوق اساسي هر فرد در جامعه است كه با رشد روزافزون توليدات فكري و فرهنگي تأثيري روزافزون مي¬يابد و به طور كلي حقوق مالكيت صنعتي و حقوق مالكيت هنري و ادبي را در بر مي¬گيرد.

اگر چه مالكيت معنوي ريشه¬هايي كهن در تاريخ بشر دارد اما در گذشته حقوق مرتبط با آن جايگاه روشني نداشته و تحت حمايت¬هاي حكومتي قرار نمی¬گرفت.

امروزه حقوق مالكيت فكري و معنوي به عنوان يكي از حقوق اساسي فردي و از جمله عوامل موثر بر رشد اقتصادي كشورها شناخته شده و تحت حمايت قوانين كشوري و بين المللي قرار گرفته است.

بر اساس تعریف "سازمان جهانی مالکیت فکري"، مالکیت فکري، حقوق قانونی ناشی از فعالیت¬های فکري در زمینه¬هاي صنعتی، علمی، ادبی و هنري است.

مالکیت فکری در برگیرنده آن دسته از حقوق قانونی و علایق مالکانه است که ناشی از فعالیت¬های ذهنی در حوزه¬های هنری، ادبی، علمی، صنعتی و غیره می¬باشد.

این حقوق زمینه انتفاع مادی اثر یا خلاقیت، ارتقاء و اشاعه¬ی آن را برای صاحب اثر یا خلاقیت، فراهم می¬نماید (صابری¬انصاری ، 2002).

ماده¬ی دو کنوانسیون تاسیس "سازمان جهانی مالکیت فکری"، مالکیت فکری را مشتمل بر موارد زیر می¬داند: • آثار ادبی، هنری و علمی • نمایش هنرمندان بازیگر، صدای ضبط شده و برنامه¬های رادیویی • اختراعات در کلیه زمینه¬های فعالیت انسان • کشفیات علمی • طرح¬های صنعتی • علایم تجاری، علایم خدماتی، نام¬های تجاری و عناوین تجاری • حمایت در مقابل رقابت غیرمنصفانه هر حقوقی که ناشی از مالکیت فکری در قلمرو صنعتی، علمی، ادبی و هنری باشد


 خرید آنلاین و دانلود فوری این محصول (این محصول در هیچ سایت مشابهی وجود ندارد) سال انتشار : 1403

69000 تومان

با نخفیف : 49000 تومان

قبل از کلیک ابتدا شماره یا کد فایل را یادداشت کنید در مرحله بعد باید وارد کنید. 

انتخاب جدیدترین موضوعات پایان نامه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی و انجام تخصصی پروپوزال(دانلود نمونه کار پروپوزال)::

شماره تماس: 09011853901
جهت ارسال سریع پیام در پیام رسان های زیر نام هر یک را لمس کنید.